  • 171. Data: 2020-07-23 13:54:24
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 13:29, pueblo pisze:
    > Witaj Cavallino, 23 lip 2020 w news:rfb5sv$1hm$1$Cav@news.chmurka.net

    > W momencie kolizji widać dwa pasy ronda ze strzałkami.

    Chodzi Ci o te za zjazdemw których chciał zjechać nagrywający?

    > Strzałka w lewo
    > na wew. jak piszesz nie pozwala na zjazd na kolejnym wyjeździe, ale
    > jest tam linia przerywana, która jak najbardziej pozwala na zmianę pasa
    > i wyjazd następnym zjazdem. Rozumiem, że ta strzałka w lewo nie pozwala
    > tylko na wyjazd z lewego pasa

    No tak.
    Pas możesz zmienić - i inaczej nie może być, skoro mogłeś na wewnętrzny
    wjechać o wiele wcześniej, to w końcu możesz z niego zjechać.

    > Rozumiem i daję słowo nie trzyma się to wszystko kupy.

    Niby dlaczego?
    Przecież ilość pasów dochodzących do takiego ronda na każdym wjeździe
    może być inna, więc jak mialyby być oznakowane jednakowo?

    > Ok. Przyjmuję to wytłumaczenie. W takim razie nadal uważam że te
    > strzałki są niepotrzebne i razem z liniami poziomymi tworzą takie
    > zjebane rondo.

    Bardzo dobre.
    Zjebane to jest takie zwykłe, którym wolno dookoła jeździć.

    > Od razu poznać warszawiaka.

    Nie trafiłeś.

    > Zakładałem, że ktoś myślał nad oznakowaniem. Teraz mam pewność, że nie.

    Pewność możesz mieć, że nie rozumiesz zasad, a one są bardzo proste.
    Tyle że całkowicie inne niż na rondzie typu francuskiego.
    Czyli takiego z bezsensownymi pasami dookoła ronda.

    To że Twojej wiosce są to nieznane ronda, nie oznacza że są złe.
    Nie są.
    Złe są ronda z wieloma pasami wokół wyspy.
    Bez wyjątku.

    > Jak dla mnie to generator stłuczek w tym przypadku.

    Ja bym na takie rondo brał kursantów obowiązkowo i nie przepuszczał
    żadnego, który nie umie na nim jechać.
    Wtedy takie małomiasteczkowe nieudaczniki, którzy po prostu jeździć nie
    potrafią i ruchu drogowego nie ogarniają, po prostu prawka by nie miały
    i nie byłoby tematu.

  • 172. Data: 2020-07-23 13:56:16
    Temat: Re: Co to. Wprowadzić przepis.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 13:48, J.F. pisze:

    > Bylo inne, ale jakies czynniki spowodowaly, ze zmieniono.

    Kiedy było inne?

    > Unifikacja europejska ? Jakis kraj, gdzie przepisy sa inne ?
    >
    > Czy konwencja wiedenska o znakach ?
    >
    > No i PKB rosnie, po co zmieniac :-)
    >
    > Gorzej, ze mamy ronda dwoch typow.
    > Tzn w Polsce chyba nie mamy, ale w jakich krajach sie bac ?

    Przede wszystkim we Francji.
    Sam tam kiedyś obtarłem gościa jak zjeżdżałem z wewnętrznego....

  • 173. Data: 2020-07-23 13:56:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote:

    >Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic
    >krzaki/drzewa celowo ograniczajace widocznosc aby ludzie zwalniali
    >powodujac korki zamiast przejezdzac bez zatrzymywania gdy nic nie
    >jedzie.

    No jak nie - a ten ostatni chocby, to na czym tak wylecial ?

    A czy to zle ... zle moze tez byc, jak ktos nie zauwazy ze rondo i
    pojedzie prosto.
    No i pytanie co wtedy powinno byc - drzewo na srodku, czy pusto i
    plasko..

    J.

  • 174. Data: 2020-07-23 13:57:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 13:51, J.F. pisze:

    > Tylko czy to watku jest turbinowe, czy jeszcze jakies inne ...

    To już niewiele zmienia w zasadach jazdy.

  • 175. Data: 2020-07-23 14:31:43
    Od: 5999<9...@i...invalid>

    Kol99 w

    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem
    > zewnętrznym, czyli automatycznie każde 2 pasmowe i więcej pasów
    > rondo byłoby rondem turbinowym.

    Czyli na 99% rond (bo tak szacuję, że tyle jest z jednym pasem) też nakaz...

    Musk (nie Elon) tfuj wruk?

    --
    'Tom N'

  • 176. Data: 2020-07-23 14:40:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "5999" napisał w wiadomości grup
    >Kol99 w

    >Czyli na 99% rond (bo tak szacuję, że tyle jest z jednym pasem) też
    >nakaz...
    >Musk (nie Elon) tfuj wruk?

    Na tych by przepis przeciez nie obowiazywal ..

    J.

  • 177. Data: 2020-07-23 16:18:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    23 Jul 2020 11:29:31 GMT, pueblo

    > Przecież napisałem, że w tej hipotetycznej sytuacji NIE ZMIENIA pasa.
    > I nadal nikt nie odpowiedział na to pytanie. I nawet wiem dlaczego.

    Oczywiście że odpowiedź padła, ale albo powycinałeś, albo pośmieszkowałeś i
    tyle. Nawet wiem dlaczego. He he he he

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 178. Data: 2020-07-23 16:31:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Jul 2020 11:57:56 +0200, Uncle Pete

    > Moim zdaniem największym
    > problemem polskich rond o więcej niż jednym pasie jest istnienie
    > zasadniczo dwóch jego odmian - zwykłego i turbinowego.

    Nie ma żadnych dwóch odmian, po prostu ktoś ludziom nawkładał do głowy
    (Dworak?) albo sami sobie nawkładali, że jezdnia wokół wyspy do osobna
    droga i że można sobie nią jeździć do woli. Stąd wychodzi że na "zwykłym"
    jeżdżą inaczej niż na "turbinowym", a co gorsza, na turbinowym z
    oznaczonymi pasami (jak w materiale) chcą jeździć jak na zwykłym, choć
    podstawowa zasada powinna być taka sama -- i co, bezskutecznie niestety,
    staram się wyjaśniać.

    Niemniej nie zgadzam się aby dobrym pomysłem było zapisanie w PORD aby z
    prawego pasa zjeżdżanie odbywało się zawsze w pierwszy zjazd. To by
    oczywiście w znaczącym stopniu poprawiło bezpieczeństwo, ale jednocześnie
    przytkałoby skrzyżowania wykluczając możliwość jazdy z dwóch pasów na
    wprost.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 179. Data: 2020-07-23 17:10:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 12:56, Cavallino wrote:

    > Przede wszystkim we Francji.
    > Sam tam kiedyś obtarłem gościa jak zjeżdżałem z wewnętrznego....

    Ronda i ogolnie ruch drogowy w FR to stan umyslu.

  • 180. Data: 2020-07-23 21:11:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nie ma żadnych dwóch odmian, po prostu ktoś ludziom nawkładał do głowy

    Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome - i odpowiednio
    różnie z nich się korzysta.

> [...]
    > oznaczonymi pasami (jak w materiale) chcą jeździć jak na zwykłym, choć
    > podstawowa zasada powinna być taka sama -- i co, bezskutecznie niestety,

    Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki
    poziome. W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając
    pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy
    pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym. Niezależnie od
    tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie. Tylko nie mów mi, że
    oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo.