  • 161. Data: 2020-07-23 12:45:23
    Temat: Re: Co to. Wprowadzić przepis.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Albo dwóch rodzajów kierowców, wyedukowanych i tych którzy prawka nie
    > powinni mieć.
    > Przenoszenie przyzwyczajeń z jednego małego ronda we wsi, na inne, duże,
    > turbinowe, połączone z brakiem wiedzy, ze istnieją inne ronda,
    > faktycznie jest groźne.

    Ale mamy takich kierowców jakich mamy, łatwiej uprościć (ujednolicić)
    organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie -
    moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł
    jest po prostu niewygodne.

    A propos, człowieku z miasta: czy jesteś w stanie szybko bez patrzenia
    na znaki poziome (które mogą być niewidoczne lub źle wdoczne) odróżnić
    zwykłe rondo wielopasowe od turbinowego?

  • 162. Data: 2020-07-23 12:49:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na
    -pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie

    > cytat:
    >
    > -- i coraz mniejszych umiejętności kierowców, którzy mają problem z przepisowym
    poruszaniem się na rondzie

    Trwająca właśnie gorąca dyskusja na grupie o tym, jak należy przepisowo
    poruszać się na rondzie, świadczy o jakości i łatwości stosowania tych
    przepisów...

    Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym
    rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby
    wszystkie przerobić na turbinowe.

  • 163. Data: 2020-07-23 12:54:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 12:45, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie -
    > moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł

    A to bez dwóch zdań.
    Do tego zmieniłbym domyślne pierwszeństwo, bo po co stawiać miliony
    znaków przed każdym wjazdem na każdym rondzie?

    Ale czynniki decyzyjne nie chcą nawet domalować strzałek na pasach przed
    rondem, a co dopiero mówić o zmianie przepisów.

    > A propos, człowieku z miasta: czy jesteś w stanie szybko bez patrzenia
    > na znaki poziome (które mogą być niewidoczne lub źle wdoczne) odróżnić
    > zwykłe rondo wielopasowe od turbinowego?

    Zazwyczaj zwykłe rondo nie ma opisanych dozwolonych kierunków na pasach
    wlotowych.
    A te kierunki są też wyszczególnione na znakach pionowych zazwyczaj.
    Więc na zwykłym rondzie po prostu tych znaków nie będzie, a na
    turbinowym, lub pseudoturbinowym będą.

  • 164. Data: 2020-07-23 12:56:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 12:36, K pisze:

    > Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic
    > krzaki/drzewa

    Jak to nikt nie wpadł?
    Krzaczory na środku ronda są coraz częstsze, zwłaszcza w mniejszych
    miastach, w których nie jeżdżą przez środek tramwaje.

  • 165. Data: 2020-07-23 13:29:16
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 23 lip 2020 w news:rfb5sv$1hm$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Do nie zjeżdżania z tego pasa najbliższym zjazdem.

    W momencie kolizji widać dwa pasy ronda ze strzałkami. Strzałka w lewo
    na wew. jak piszesz nie pozwala na zjazd na kolejnym wyjeździe, ale
    jest tam linia przerywana, która jak najbardziej pozwala na zmianę pasa
    i wyjazd następnym zjazdem. Rozumiem, że ta strzałka w lewo nie pozwala
    tylko na wyjazd z lewego pasa i coraz bardziej to skomplikowane -
    zwłaszcza jak nie widać takiej strzałki(w zimie)

    > Bo ponieważ?
    > Każdy wjazd może mieć inne oznakowanie i to co dotyczy wjeżdżających
    > zjazdem np. 1 i 2, nijak nie ma związku z oznakowaniem innych
    > wjazdów.

    Rozumiem i daję słowo nie trzyma się to wszystko kupy.

    > Znaczą.
    > Dla tych co są na rondzie i jadą tym pasem.
    > Dla tych którzy wjadą na rondo na wjeździe (traktowanym jako osobne
    > skrzyżowanie) który leży już za tym znakiem, nie mają żadnego
    > znaczenia (o ile nie objadą ronda naookoło pasem wewnętrznym - bo
    > wtedy już by ich też obowiązywało).

    Ok. Przyjmuję to wytłumaczenie. W takim razie nadal uważam że te
    strzałki są niepotrzebne i razem z liniami poziomymi tworzą takie
    zjebane rondo.

    > Jeśli nie rozumiesz takich rzeczy, to w jakim celu bierzesz się za
    > dyskusje o rondach i jeszcze upierasz się przy swoim?
    > Przecież to totalne podstawy.

    Chciałem się dowiedzieć czegoś od bardziej rozumnych.

    > Nigdy nie widziałeś dużego rodna turbinowego, z jakiejś wioski
    > jesteś?

    Od razu poznać warszawiaka. Ja z mniejszej i tylko nasze znaki drogowe
    rozumiem.

    > A na jakiej podstawie?

    Zakładałem, że ktoś myślał nad oznakowaniem. Teraz mam pewność, że nie.

    > Nic z tych rzeczy, porządkuje ruch na rondzie turbinowym, wraz z
    > liniami ciągłymi prowadzącymi do zjazdów.

    Jak dla mnie to generator stłuczek w tym przypadku.

  • 166. Data: 2020-07-23 13:29:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj yabba, 22 lip 2020 w
    news:5f189876$0$500$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > W tym miejscu masz rację. Sam wjazd na rondo przez linię warunkowego
    > zatrzymania nie wymusił na nikim pierwszeństwa.

    > CYTRYNA ZMIENIA PAS!!!!
    > I zajeżdża drogę nagrywającemu.

    Przecież napisałem, że w tej hipotetycznej sytuacji NIE ZMIENIA pasa.
    I nadal nikt nie odpowiedział na to pytanie. I nawet wiem dlaczego.

    > yabba
    >
    > P.S. Przepraszam, że się uniosłem.

    Niepotrzebnie.

  • 167. Data: 2020-07-23 13:29:42
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 22 lip 2020 w news:1oj4uywkz21c6.dlg@myjk.org
    napisałeś/aś:

    > 22 Jul 2020 18:46:10 GMT, pueblo

    > Gdyby jechała prawym to by nie doszło do kolizji.

    He he he he

  • 168. Data: 2020-07-23 13:48:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Ale czynniki decyzyjne nie chcą nawet domalować strzałek na pasach
    >przed rondem, a co dopiero mówić o zmianie przepisów.

    Bylo inne, ale jakies czynniki spowodowaly, ze zmieniono.
    Unifikacja europejska ? Jakis kraj, gdzie przepisy sa inne ?

    Czy konwencja wiedenska o znakach ?

    No i PKB rosnie, po co zmieniac :-)

    Gorzej, ze mamy ronda dwoch typow.
    Tzn w Polsce chyba nie mamy, ale w jakich krajach sie bac ?

    J.

  • 169. Data: 2020-07-23 13:51:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym
    >rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby

    Tylko czy to watku jest turbinowe, czy jeszcze jakies inne ...

    J.

  • 170. Data: 2020-07-23 13:53:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 18/07/2020 18:05, s...@g...com wrote:
    > https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276
    > To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie
    > zaczac!
    >
    > Kazda jedna cecha ronda tam jest zanegowana.
    > Kazdy jeden sposob na poprawienie bezpieczenstwa jest tam
    > zanegowany.
    >
    > To jakas piramidalna bzdura!
    > Ciekaw jestem statystyk wypadkow tam.

    >Ja zapraszam na to rondo:
    >https://www.google.com/maps/place/The+Magic+Roundab
    out,+Swindon/@51.5628576,-1.7715856,120m/data=!3m1!1
    e3!4m5!3m4!1s0x4871444acffa3da5:0x586d14ab6c0548c1!8
    m2!3d51.5629323!4d-1.7711823

    akurat jezdzi sie tam normalnie ... tylko dobrze wiedziec wczesniej,
    ze takie cos jest, bo jak sie przegapi czy nie zrozumie znaku na
    wjezdzie, to bedzie kiepsko :-)

    J.