  • 181. Data: 2020-07-24 09:16:44
    Temat: Re: Co to. Wprowadzić przepis.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Jul 2020 21:11:02 +0200, Uncle Pete

    > Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome
    > - i odpowiednio różnie z nich się korzysta.

    Tak jak każde inne skrzyżowania "klasyczne".
    Co nie znaczy że są dwa (czy więcej) rodzajów.

    > Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki
    > poziome.

    Popatrz na nagranie i ten wątek. Jak wół są oznaczenia na przedmiotowym
    skrzyżowaniu, a ludzie twierdzą że gość jadący po zewnętrznym pasie ma
    pierwszeństwo przed tymi co jadą po wewnętrznym.

    > W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając
    > pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy
    > pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym.

    Nie jest to prawda, chyba że ktoś nie rozumie przepisów poprzez traktowanie
    obwiedni jako osobną drogę i odrębne skrzyżowania na zjazdach, oraz nie
    rozumie po co są pasy na obwiedni. One wbrew pozorom nie wyznaczają
    pierwszeństwa, a jedynie prowadzą po łuku żeby ludzie na siebie na obwiedni
    nie wjeżdżali -- i to nie są żadne dziwy, bo pasy na skrzyżowaniach dla
    pojazdów z pierwszeństwem przejazdu przez to skrzyżowanie to rzecz
    NORMALNA. Do tego są jeszcze pasy/linie prowadzące. Zaś kto jakie ma
    pierwszeństwo regulują przepisy ogólne, w tym wypadku Art. 22. -- ale ten
    zapis działa tylko jeśli się potraktuje rondo jako całość. Wtedy nagle
    wszystko zaczyna działać (oczywiście do momentu gdy ktoś tych reguł nie
    postanowi pogwałcić poprzez wymuszenie pierwszeństwa na pojeździ który się
    na rondzie znajduje przed wjeżdżajacym oraz nie zacznie zkręcać na
    skrzyżowaniu w lewo jadąc z prawego, i dalej zewnętrznym pasem.

    > Niezależnie od tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie.
    > Tylko nie mów mi, że oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo.

    Nie zawsze wpływa i dawałem w tym wątku wielokrotnie przykład "klasycznego"
    skrzyżowania na Ostrobramskiej/Fieldorfa które to idealnie pokazuje. Tylko
    oczywiście nikt się nie chciał ustosunkować i wyjaśnić dlaczego na tym
    skrzyzowaniu wszystko jest jasne, a na rondzie się zaczynają dziać różne
    dziwne rzeczy (najczęściej nie mające nic wspólnego z istniejącymi
    przepisami).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 182. Data: 2020-07-24 09:31:13
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    23 Jul 2020 11:29:16 GMT, pueblo

    > W momencie kolizji widać dwa pasy ronda ze strzałkami. Strzałka w lewo
    > na wew. jak piszesz nie pozwala na zjazd na kolejnym wyjeździe, ale
    > jest tam linia przerywana, która jak najbardziej pozwala na zmianę pasa
    > i wyjazd następnym zjazdem.

    Ta linia przerywana nie pozwala na zmianę pasa, jest znacznikiem
    pozwalającym PRZECIĄĆ ten pas gdy jedzie się z odpowiedniego kierunku.
    Kiedy ty to w końcu pojmiesz? Przecież to są elementarne rzeczy, na wielu
    zwykłych skrzyżowaniach są takie rozwiązania i nikt tego nie podnosi w
    temacie "zjebanych" skrzyżowań czy innych wątpliwości.

    > Rozumiem, że ta strzałka w lewo nie pozwala
    > tylko na wyjazd z lewego pasa i coraz bardziej to skomplikowane -
    > zwłaszcza jak nie widać takiej strzałki(w zimie)

    Nie musi być widać tej strzałki, to jest tylko przypomnienie dla melepetów
    co zapomnieli jakie znaki stoją 10m wcześniej.

    > Rozumiem i daję słowo nie trzyma się to wszystko kupy.
    > Ok. Przyjmuję to wytłumaczenie. W takim razie nadal uważam że te
    > strzałki są niepotrzebne i razem z liniami poziomymi tworzą takie
    > zjebane rondo.

    Człowieku, nadal "czytasz" znaki które nie są przeznaczone dla danego
    kierunku i się ciskasz że ci głupoty wychodzą. Jak stajesz na skrzyżowaniu
    i widzisz dla innego kierunku linię "stop" to też ją przyjmujesz dla siebie
    gdzie masz pierwszeństwo i jęczysz że skrzyzowanie jest "zjebane"?

    > Chciałem się dowiedzieć czegoś od bardziej rozumnych.

    To może w końcu przyjmiesz do wiadomości co się pisze?

    > Jak dla mnie to generator stłuczek w tym przypadku.

    Tylko jak ktoś nie umie jeździć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 183. Data: 2020-07-25 13:19:11
    Temat: Re: Co to. art. 22.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

> [...]
    > pierwszeństwa, a jedynie prowadzą po łuku
    > Zaś kto jakie ma
    > pierwszeństwo regulują przepisy ogólne, w tym wypadku Art. 22.

    Sam sobie zaprzeczasz. Jedno twoje zdanie przeczy drugiemu twojemu zdaniu.
    Właśnie art. 22 mówi kto kiedy ma pierwszeństwo w przypadku zmiany pasa
    i dlatego na rondzie turbinowym można zjechać z ronda z wewnętrznego pasa
    cały czas mając pierwszeństwo - czemu ty zaprzeczasz.

  • 184. Data: 2020-07-25 13:59:43
    Temat: Re: Co to. Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Wed, 22 Jul 2020 10:55:17 +0200, Kol99

    > te same które pośrednio
    > zabraniają skrętu w lewo z prawego pasa i w prawo z lewego.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".

    Nie kombinuj jak koń pod górę, tylko podaj konkretny artykuł/paragraf.

  • 185. Data: 2020-07-25 19:55:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-07-2020 o 13:59, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".

    No jak to nie?
    Rondo to nie skrzyżowanie?

  • 186. Data: 2020-07-25 20:08:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2020 13:59:43 +0200, Kol99

    > Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".
    > Nie kombinuj jak koń pod górę, tylko podaj konkretny artykuł/paragraf.

    No nie jest. Jazda po zewnetrznym to albo jazda w prawo albo prosto. W lewo
    Wenętrznym jedzie się wg przepisów które podałeś prosto, w lewo albo się
    zawraca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 187. Data: 2020-07-25 20:09:19
    Temat: Re: Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Tue, 21 Jul 2020 21:01:09 +0200, Kol99

    > Wiem jaka jest zasada ogólna i właśnie ta zasada nie zabrania zjeżdżania z
    > wewnętrznego pasa skrzyżowania.

    Mylisz się. Właśnie ten przepis tego zabrania.
    Jest tam wyraźnie i jasno napisane "Kierujący pojazdem jest obowiązany
    zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni".

    > W przeciwnym razie na każdym skrzyżowaniu
    > przy zjeżdżaniu z niego trzebaby zjeżdżać na zewnętrzny pas.

    I tak należy robić - zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni - o ile znaki nie
    nakazuja inaczej.

    > uważasz że przy zjeździe ze
    > skrzyżowania o ruchu okrężnym jest odrębne skrzyżowanie i tam się zmienia
    > kierunek skręcając w prawo, co jest absurdem.

    Jadąc po rondzie masz kierunki do wyboru : albo dalej jedziesz dookoła
    ronda, albo zmieniasz kierunek jazdy w prawo. Dlaczego twierdzisz,
    że to jest absurd ?

    > Tam się nie zmienia kierunku,
    > zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość.

    To znaczy w którym momencie zmieniasz kierunek jazdy ?
    W którym momencie masz możliwość wyboru kierunu jazdy i musisz
    zdecydować w którym kierunku jechać ?

    > czy przy wjeździe na skrzyżowanie o ruchu okrężnym, kręcąc przecież
    > kierownicą w prawo często mocniej niż przy zjeździe, też zmieniasz
    > kierunek i migasz zawsze w prawo?
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    W PoRD nic nie jest napisane o kręceniu kierownicą podczas zmiany
    kierunku jazdy. Zmiana kierunku jazdy może dojść do skutku tylko wtedy
    jeżeli jest możliwość wyboru, albo kontynuujemy jazdę w dotychczasowym
    kierunku, albo skręcamy w inną drogę.

  • 188. Data: 2020-07-25 20:32:42
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Wed, 22 Jul 2020 09:29:42 +0200, Kol99

    > Nie jest zabronione, tak samo jak nie jest zabronione zjeżdżanie ze
    > skrzyżowania "kwadratowego" -- a to dlatego że skrzyżowanie ma jedną
    > definicję i wszystkich skrzyżowań dotyczą te same, powyżej przedstawione,
    > przepisy ogólne.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    W Art. 22.2 jest napisane o obowiązku kierowcy i dlatego
    jest zabroniona zmiana kierunku w prawo z pasa wewnętrznego.

  • 189. Data: 2020-07-25 20:45:22
    Temat: Re: Co to.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > No jak to nie?

    Ruch na rondzie odbywa się dookoła wyspy.
    Zjechanie z ronda jest zmianą kierunku jazdy.
    Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

  • 190. Data: 2020-07-25 20:53:10
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

> [...]
    >
    > No nie jest. Jazda po zewnetrznym to albo jazda w prawo albo prosto. W
    > lewo wewnętrznym jedzie się prosto, w lewo albo się

    Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?
    Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
    bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.