  • 1. Data: 2010-02-10 04:07:48
    Temat: Co się stało z krajową "ósemką"? [Rawa Maz. - Warszawa]
    Od: "blackmarcin" <b...@b...pl>

    Dawno nie jechałem tą drogą. To co wczoraj zobaczyłem woła o pomstę, tym
    bardziej, że kilka lat temu nawierzchnia na tym odcinku była dużymi
    fragementami remontowana. A co mamy dzisiaj? Olbrzymią liczbę
    poprzecznych przełomów występujących w regularnych odległościach na
    bardzo długich odcinkach. Jedzie się po tym jak pociągiem, co rusz
    podskakując i słysząc stosowny dźwięk.

    Czy ktoś wie co się stało z gładką nie tak dawno nawierzchnią? Jest
    jakaś afera? IMO być powinna.

    marcin

  • 2. Data: 2010-02-10 06:42:23
    Temat: Re: Co się stało z krajową "ósemką"? [Rawa Maz. - Warszawa]
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "blackmarcin" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stosowny dźwięk.
    >
    > Czy ktoś wie co się stało z gładką nie tak dawno nawierzchnią? Jest jakaś

    Na odcinku z Warszawy do Mszczonowa zawsze była bardzo nierówna. Odcinek
    Mszczonów - Rawa był OIDP całkiem OK. Na pewno porządnie zrobiony był
    kawałek od Rawy do zjazdu z A1 na Wrocław (poza spapraną betonówką przed
    Tomaszowem).

    Zima, śnieg, lód, chemia, słońce robią swoje. Tak będzie zawsze jeśli
    kryterium w przetargu jest tylko wykonanie a nie całkowity koszt utrzymania
    danego odcinka w danym standardzie przez x lat. Wtedy wykonawcy opłacałoby
    się w lepszej technologii zrobić drogę bo mniej by wydawał na późniejsze
    remonty a tak to są zupełnie różne budżety.

  • 3. Data: 2010-02-10 10:09:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 06:42:23 +0100, Przemek V wrote:
> [...]
    >się w lepszej technologii zrobić drogę bo mniej by wydawał na późniejsze
    >remonty a tak to są zupełnie różne budżety.

    I wszystkie drogi platne, a kierowcy sami by wybrali najlepsza i
    najtansza dla nich ? :-)

    Ale nie jest tak jak piszesz. Zarzad drogi najpierw robi projekt, tez
    na przetargu. Projekt zgodny z roporzadzeniem.
    Przychodzi wykonawca, ma zrobic zgodnie z projektem, a nadzor [tez z
    przetargu] ma pilnowac zeby tak zrobil.
    Nie slyszales o aferze na A4, jak to wymagalismy najmocniejszego
    betonu w calej Europie ? Choc z drugiej strony pare rzeczy we
    wroclawiu - droga sie zapada, wykonawca zrzuca na projektanta,
    projektant na wykonawce, kto naprawde zawinil - nie wiadomo :-)

    Jesli sa poprzeczne uszkoki, to ja bym sie przyjrzal czy tam nie ma
    betonowych plyt, a jak sa, to co pod nimi zawiodlo. U nas raczej mroz
    i kiepska podbudowa.

    J.

  • 4. Data: 2010-02-10 11:26:09
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Przemek V wrote:

    > Zima, śnieg, lód, chemia, słońce robią swoje. Tak będzie zawsze jeśli

    ale to nie o to chodzi
    chodzi o nadlewki na asfalcie
    jedzie się podobnie (choć w mniejszej intensywności) jak kiedyś autostradą
    pod szczecinem...

    też sie zastanawiam skąd się to wzięło i dlaczego tego nie szlifują...

    --
    limken polimken