eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 15 Aug 2018 11:10:57 +0200

    Dnia Mon, 13 Aug 2018 23:37:22 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    [...]

    > Błagam, bo już mam nogawki całe mokre od tego Twojego lania wody :)
    > Nie porównuj nóżek kondensatora wlutowanego w płytkę, bo tam nóżka ma
    > kontakt z padem tylko i wyłącznie poprzez stop lutowniczy.
    >
    > W przypadku lutowania przewodów, główny styk to bezpośrednio
    > przylegające, skręcone z sobą druty. Lut cynowy w tym przypadku tylko i
    > wyłącznie uszczelnia to połączenie, zabezpieczając przed tlenem i
    > wilgotnością, a przy tym zwiększając powierzchnię przewodzenia.

    No, zalezy kto lutowal.
    Jak partacz, to cyna nic nie daje, jak dobrze i z topnikiem ... nie
    wplynie miedzy druty ?
    Chyba, ze dobrze skrecone, ale czy wtedy cyna cos daje ?

    > Aby lut
    > cynowy zaczął się topić to musiałbyś przepuścić przez przewód prąd o tak
    > dużej wartości, aby sam przewód się rozgrzał.

    Opornosc wlasciwa 6 razy wieksza, a dla olowiowiej to chyba z 10 razy.

    No ale jak myslimy o skreceniu i zalutowaniu, to faktycznie przekroj
    styku duzo wiekszy niz drutu.

    > W praktyce jest to
    > niemożliwe, a tak wykonane połączenia skręcane i polutowane, zapewniają
    > najwyższą wytrzymałość.

    Przemysl jednak zrezygnowal z lutowania.
    Mozliwe ze z powodu pracochlonnosci ... a moze jednak nic nie daje ?

    J.