eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Date: Wed, 15 Aug 2018 00:33:51 +0200

    news:5b714b0b$0$603$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zanim sie cyna rozplynie (olowiowa 180 C), to izolacja sie zwegli.

    Jaka izolacja, taka izolacja, winylowa, czy np. teflon, czy jaka inna guma
    silikonowa.
    W każdym razie, najpewniej zaszkodzi. A winyl rozłoży się na etylen i
    chlorowodór. A tenże z wilgocią raczej nie wiem, czy taki byłby dobry, miedź
    nei zareaguje, ale cyna chyba tak...

    > Ale ... cyna ma dosc spory opor wlasciwy, i sie troche zastanawiam w
    > kwestii lutowania.
    > Bedzie sie ta cyna sporo mocniej grzala niz miedz.

    Nie tego się obawiam przy połaczeniach lutowanych, długość ścieżki prądu
    będzie raczej mała, grubość raczej duża, bardziej obawiam się, zwłaszcza
    przy połączeniach pod zacisk, że cyna, zwyczajnie, popłynie mechanicznie.
    Tym samym, grubość połączenia może spaść i przewód w zacisku stanie się
    luźny. A dla większych prądów nie muszę zeznawać, co to znaczy. Jeśli
    lutować, to raczej na niezbyt duże prądy i niewielkie obciążenia
    mechaniczne. Poza tym, cyna raczej chyba lubi łapać z otoczenia zasyfienie
    wszelakie, od utleniania się, po kurz i agresywne środowisko

    > Ale tez ma dobre odprowadzenie ciepla :-)

    Miedź lepsze, a srebro najlepsze. O diamencie nie wspominam, bo on, mimo
    bardziej najlepszej przewodności cieplnej (daleko lepszej od srebra), raczej
    sam przewodnikiem nie jest zbyt dobrym... Można niby go "zgraficić", ale i
    tak do najlepszych przewodników elektrycznych nie należałby. Choć anody
    grafitowe w lampach sie robi. Ale tam jest ZTCW grubo i dużo, wiec kwestia
    oporności chyba odpada?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.