eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Date: Tue, 14 Aug 2018 12:20:23 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Skąd te przewody o różnych przekrojach? Skąd te linki?
    np podłączenie wentylatora - tam wchodzi tylko omy2x0,75.

    > Jak instalację robisz to robisz jednym przekrojem: gniazda 2,5mm2, a
    > oświetlenie 1,5mm2
    zgadza się

    > Choć linki się nie używa w instalacjach to też z nią nie ma
    > najmniejszego problemu, pod warunkiem, że nie robił partacz, który nawet
    > nie wie, że linkę należy zatulekować.

    Ale w puszkach gdzie masz napakowane kabli możesz nie móc założyć
    skręcanej złączki. Wago też się mogą niezmieścić...

    > Poza tym co piszesz nie jest prawdą, ponieważ przewody o różnych
    > średnicach bardzo łatwo można połączyć w zaciskach gniazd i nic się nie
    A jak masz pojedyncze gniazdo a z puszki od tego gniazda lecą dalej
    szeregowo w dwie strony kable? to masz już 3 komplety a w gnieździe
    miejsce na parę. Poza tym bardziej ufam złączce wago niż złączce w gnieździe

    > Poza tym odwieczny problem partaczy to jest używanie byle czego do
    > kręcenia śrubek, a najczęściej jest to kontrolka neonowa. Nie mają
    > pojęcia, że do śrub osprzętu elektrycznego używa się specjalnych
    > wkrętaków płasko-krzyżowych
    > https://profitechnik.pl/files/foto_add_big/foto_add-
    4772.jpg

    do dużych używałem płaskiego lub ph2/3. z tym ze zdjęcia się ine spotkałem.

    > Tylko takimi wkrętakami można dokręcić śrubki z odpowiednio dużą siłą.

    Potrafiłem zerwać gwint przykręcając... Wolę WAGO. Odkąd to odkryłem
    pakuję to wszędzie, gdzie się da.