eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-14 11:48:39
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-14 o 11:01, sirapacz pisze:

    > do tego dołącz problem z łączeniem przewodów o różnych przekrojach,
    > czy formach (linka/drut).

    Skąd te przewody o różnych przekrojach? Skąd te linki?

    Jak instalację robisz to robisz jednym przekrojem: gniazda 2,5mm2, a
    oświetlenie 1,5mm2

    Choć linki się nie używa w instalacjach to też z nią nie ma
    najmniejszego problemu, pod warunkiem, że nie robił partacz, który nawet
    nie wie, że linkę należy zatulekować.

    Poza tym co piszesz nie jest prawdą, ponieważ przewody o różnych
    średnicach bardzo łatwo można połączyć w zaciskach gniazd i nic się nie
    luzuje. Także i nie ma problemów z połączeniem drutu i linki, pod
    warunkiem, że linka jest zatulejkowana. Po to właśnie podkładki
    dociskowe w tych zaciskach są wygięte, aby dociskały z jednakową siłą
    przewody, nawet jak są o różnych przekrojach.

    Poza tym odwieczny problem partaczy to jest używanie byle czego do
    kręcenia śrubek, a najczęściej jest to kontrolka neonowa. Nie mają
    pojęcia, że do śrub osprzętu elektrycznego używa się specjalnych
    wkrętaków płasko-krzyżowych
    https://profitechnik.pl/files/foto_add_big/foto_add-
    4772.jpg

    Tylko takimi wkrętakami można dokręcić śrubki z odpowiednio dużą siłą.