    From: "slawek" <h...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Co może robić konstruktor i dlaczego nie?
    Date: Thu, 5 Jul 2012 21:01:33 +0200

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup
    >To nie jest problem, bo obiekt jest na etapie konstruktora już
    >zainicjowany.

    Michoo, wygląda na to że pogubiły się cytowania. Spróbuję uporządkować.

    Ja twierdzę, że obiektu foo klasy Foo - niezależnie czy ma czy nie metodę
    run() -- NIE DA SIĘ zastąpić wywołaniem nie-obiektowej funkcji
    foofunc();

    Uzasadniam: obiekt foo klasy Foo to nie tylko jego metoda run() (oraz ew.
    jego konstruktor, lecz przecież dyskutowaliśmy o scaleniu run() z
    konstruktorem). Obiekt klasy Foo to także wszystkie dane w polach obiektu,
    ze szczególnym zwróceniem uwagi na te publiczne. Przykładowo nie jest tym
    samym:

    class Foo { public int n; int run() { return n++; } } ; // klasa

    int foofunc() {return n++; } // funkcja

    bo w drugim przypadku brak definicji n i jest to nietrywialne (nie da się
    zastąpić deklaracją globalną int n; bo może istnieć wiele obiektów klasy
    Foo, co nijak nie przekłada się na "wiele globalnych definicji int n").

    PODSUMOWUJĄC - obiektowe podejście niekoniecznie jest zawsze najlepsze,
    ale... jak już są obiekty, to nie ma na co marudzić.

    slawek