  • Data: 2014-07-01 16:19:17
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciek napisał:

    > Tu jest opisane, jak ten system działał i dlaczego słyszałeś normalną
    > muzykę:

    Więc po pierwsze: nie *TEN* system. My tu teraz piszemy o audycjach
    "Radia Solidarność", nadawanych nie z zachodu na falach krótkich, ale
    zupełnie lokalnie, w miastach, w zakresie UKF FM. (Teraz sobie siądę
    cichutko w kąciku i przyznam się skromnie do autorstwa tego pomysłu
    i sposobu jego realizacji. Wiem, że w podręcznikach piszą o ś.p. Panu
    Senatorze, ale to nie całkiem tak było.)

    > http://www.polskieradio.pl/68/2057/Artykul/591079,Za
    gluszanie-zachodnich-rozglosni

    Po drugie, to nie wiem kto to jest ten Mieczysław Oktaw Pietruski,
    ale skoro pisze o skuteczności zagłuszania 54%, to z taką precyzją
    może zrobić karierę w w firmach robiących sondaże wyborcze. Pisze
    też o średniofalowych (720 kHz) antenach w Monachium, które jakoby
    miały zapewnić odbiór w *centralnej* Polsce. Chyba trochę przesadził
    z wiarą w możliwość takiego ukierunkowania wiązki. Ale mniejsza o to.
    Ze swoich źródeł wiem, że za Gierka i Jaruzela na częstotliwości
    Wolnej Europy nadawały zagłuszaczki z podwarszawskiego Radiówka.
    I nie puszczały żadnych tang, beatlesów, jazzu czy orkiestr kubańskich,
    tylko transmitowały odgłos traktora włączonego na luzie.

    --
    Jarek