    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co mi da lepszy moment?
    Date: Sat, 18 Jul 2015 21:40:49 +0200

    Moment obrotowy ma znaczenie zasadnicze jeśli chodzi o trakcję. Im moment
    obortowy jest wyższy i osiągalny przy niższej prędkosci obrotowej, tym
    silnik lepiej "ciągnie". Przy podjeżdżaniu pod wzniesienie silnik o dużym
    momencie utrzyma prędkość.
    Poza jednak samymi wartościami istotne jest jak krzywa (biegunowa momentu)
    się kształtuje.
    Dla kierowcy wygodne jest, gdy moment silnika po osiagnieciu określonej
    wartości spadał przy dalszym wzroście obrotów- cecha typowa dla silników
    niedoładowanych z dwoma zaworami na cylinder. Silniki takie są elastyczne,
    przez co mniejsza jest potrzeba zmiany biegów np. w terenie pagórkowatym
    czy miejskim.
    Obecne nowe silniki diesla mają duze mementy obrotowe, duże wysilenie, ale
    są mało elastyczne.
    T.

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegrou
    ps.com...
    Oglądam małe tanie samochody, nowe.
    Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla,
    jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś
    motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
    Auto tej samej marki.
    Ten sam model, kolor, wyposażenie.
    Ta sama masa, te same osiągi.

    Tylko:
    albo diesel albo benzyna.
    Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
    Co wybrać?
    Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

    Majka