    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Co mi da lepszy moment?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 18 Jul 2015 19:01:52 +0200

    Dnia Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

    > Oglądam małe tanie samochody, nowe.
    > Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i
    benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest
    głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
    > Auto tej samej marki.
    > Ten sam model, kolor, wyposażenie.
    > Ta sama masa, te same osiągi.
    >
    > Tylko:
    > albo diesel albo benzyna.
    > Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
    > Co wybrać?
    > Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

    To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą
    samą moc, co jednak z racji dłuższych przełożeń skrzyni biegów daje tą samą
    siłę napędzającą samochód.

    Czyli jeśli chodzi o osiągi, to w sumie nic nie da.
    Diesle po prostu pracują przy niższych prędkościach obrotowych, stąd i
    wyższa wartość momentu obrotowego przy tej samej mocy.

    Turbodiesel lubi mieć troszkę gorsze osiągi niż wolnossący silnik benzynowy
    przy tej samej mocy, bo diesle zazwyczaj mają mniejszą elastyczność.