  • Data: 2023-06-08 08:42:45
    Temat: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-06-08 o 00:26, Arnold Ziffel pisze:
    > Wydumałem coś takiego (to część większej całości). Wejście (FILTER)
    > dostaje sygnał ze wzmacniacza anteny VLF (zawierający głównie przydźwięk
    > sieci), a na wyjściu (PC_OUT, do karty dźwiękowej PC) chcę mieć wycięte i
    > wzmocnione ok. 3-18 kHz z wejścia.
    >
    > http://arnold.ziffel.one.pl/filter.png
    >
    > Idea jest taka:
    >
    > - IC301A tworzy napięcie polaryzacji wejść na połowie użytecznego zakresu
    > (bo wzmacniacz nie jest rail to rail)
    >
    > - IC301B robi za filtr górnoprzepustowy
    >
    > - IC301C wzmacnia sygnał z tego filtra
    >
    > - IC301D robi za filtr dolnoprzepustowy

> [...]

    Masz układ ze sztuczną masą i uwierzyłeś że ta sztuczna masa ma
    impedancję zerową, a tak nie jest. Odepnij tę sztuczną masę od wyjścia
    opampa i zastąp ją niewielką rezystancją. Widzisz dodatnie sprzężenie
    zwrotne? Te impulsy mają szerokość coś koło 10us albo i mniej. No to jak
    na reakcję IC301A na zmianę napięcia na wyjściu to i tak całkiem nieźle.
    Mam nadzieję że wiesz już o co chodzi.
    W zasadzie mógłbyś dać jakiś kondensator na tej sztucznej masie, tylko
    że opampy bardzo nie lubią obciążenia pojemnościowego. Z kolei jak dasz
    układ RC to po grzyba tam opamp? Ja bym się nie bawił tylko dał normalną
    polaryzację wejść opampów z dzielników, z ewentualną kompensacją PRkiem.

    Pozdrawiam

    DD