  • Data: 2023-06-11 20:44:10
    Temat: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 19:23:30 UTC+2 Dariusz Dorochowicz napisał(a):
    > Tak, słyszałem o tym, ale jakoś się z tym nie spotkałem. Ale żeby aż
    > 723? Nie na to chyba bym się chyba nie zdecydował. Może gdyby ktoś
    > pokazał mi że rzeczywiście warto, jakiś dokument to potwierdzający, a
    > nie że urban legend. W moim odczuciu (nie żebym na to musiał zwracać
    > uwagę) to właśnie ta kategoria. Przy tym, ponieważ 723 po prostu nie
    > lubię, mogę się bardzo mylić.

    Filtrowanie napięcia odniesienia jest pokazane w pierwszej z brzegu typowej aplikacji
    LM723 (Cref, rysunek 4 na stronie 2 w pdf od TI) i nawet podają w specyfikacji
    napięcie szumów na wyjściu w paśmie 100Hz-10kHz. Przy Vout=Vref (7,15V) co wydaje
    się w sam raz dla omawianego tu układu (biorąc pod uwagę z jednej strony zasilanie
    12V, a z drugiej minimalne napięcie pracy wzmacniaczy operacyjnych), wymaga minimum
    elementów zewnętrznych. Inna rzadko spotykana właściwość to oddzielne zasilanie
    stopnia mocy i reszty układu, dzięki temu to drugie też łatwiej odfiltrować. Nie
    wiem z czego będzie zasilany omawiany tu układ, ale jeśli z jakiegoś zewnętrznego
    zasilacza impulsowego, one teraz często mają "burst mode" dla oszczędności energii i
    mogą zakłócać pasmo akustyczne. No i przez 50 lat wiele innych układów stało się
    "obsolete" a 723 wciąż produkowany i tani.