  • 21. Data: 2010-11-21 16:27:15
    Temat: Re: Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 16:54:56 +0100, W.P. napisał(a):

    > Racja, można spaść... Przecież za tyle to (chyba) już jakiegoś PowerMaca
    > się kupi (używanego?).

    Zaraz przyjdzie redaktor Bielski i cię zje, bo MorphOS to nie AmigaOS :)
    A PowerMaca o zbliżonych parametrach kupisz bez problemu za 200 zł.
    Fakt, nie będzie miał USB 2.0 (kwestia 20 zł), PCI-Express (nie do
    nadrobienia) czy SerialATA (kwestia 60 zł), no i pamięć nieco
    wolniejsza, ale poza tym będzie szybszy (bo procesor będzie miał cache
    L3 i jednostkę wektorową).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 22. Data: 2010-11-21 16:27:38
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 17:20, MadMan pisze:
    > 1. Ja w tym siedzę na co dzień, nie spadnę :)

    Co Cię przy tym trzyma? Przecież to klimatu tych pierwszych Amig już nie ma.

    > 2. To nie Amiga, tylko płyta przemysłowa na której można uruchomić
    > AmigaOS 4.1.

    Z tego co widziałem to ten Amiga OS 4.x próbuje być podobny do Linuxa.
    Tyko to trochę taka sztuka dla sztuki. Zresztą Amithlon jest zbudowany
    na jądrze linuxa? ( tu mogę się mylić, przeszedłem przyśpieszony kurs z
    PPA.pl) Po co do tego inny sprzęt?!?
    Dlaczego taki wielki problem stanowi napisanie dla tego systemu
    porządnej przeglądarki WWW i to przez tyle lat?!

    > 3. W przyszłym roku ma być premiera AmigaOne X1000. Cena -
    > przypuszczalnie ok. 1500 (nie pamiętam czego - funtów lub euro) za
    > komputer.

    Oby to nie była obietnica bez pokrycia jak to większość w temacie Amigi

  • 23. Data: 2010-11-21 16:32:05
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 17:27, MadMan pisze:
    > Zaraz przyjdzie redaktor Bielski i cię zje, bo MorphOS to nie AmigaOS :)

    To jest słodkie, te ich wojenki między systemami. Normalnie jakbym się
    przeniósł w początek lat 90-tych. Ja miałem Atari i komodorowcami w
    piecu paliłem;))
    Tylu ludzi siedzi przy tych systemach i jeszcze żaden osiołek na żaden z
    tych systemów nie napisał porządnej przeglądarki WWW;) Ile to już trwa lat;)

    Portal PPA mnie odmładza;)

  • 24. Data: 2010-11-21 16:40:27
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:32:05 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Tylu ludzi siedzi przy tych systemach i jeszcze żaden osiołek na żaden z
    > tych systemów nie napisał porządnej przeglądarki WWW;

    No przepraszam bardzo, OWB (przynajmniej wersja MOS) jest całkiem OK,
    pomijając flasha (działa takse) i javę (której po prostu nie ma i raczej
    nie będzie).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 25. Data: 2010-11-21 16:42:11
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 17:40, MadMan pisze:
    > No przepraszam bardzo, OWB (przynajmniej wersja MOS) jest całkiem OK,
    > pomijając flasha (działa takse) i javę (której po prostu nie ma i raczej
    > nie będzie).

    Możesz zapodać jakiegoś zrzuta z ekranu, jak wyglądają portale? ( onet,
    wp, no i allegro ) Jak to widziałem ostatnio to płakać się chciało;)

  • 26. Data: 2010-11-21 16:43:25
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:27:38 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Co Cię przy tym trzyma? Przecież to klimatu tych pierwszych Amig już nie ma.

    Sentyment głównie.

> [...]
    > Dlaczego taki wielki problem stanowi napisanie dla tego systemu
    > porządnej przeglądarki WWW i to przez tyle lat?!

    Musiałbyś zapytać developerów OS4. Z resztą właściciel portalu exec.pl
    to wyjaśnił - "Platforma Amigi upadła tak nisko, że nie stać nas na
    własne programy i rozwijanie własnego GUI. Pomoc Linuxa jest obecnie
    nieodzowna czy się to komuś podoba czy nie."

    > Oby to nie była obietnica bez pokrycia jak to większość w temacie Amigi

    Oby. Kibicuję projektowi, ale na pewno nie kupię.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 27. Data: 2010-11-21 16:54:35
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 17:43, MadMan pisze:

    > Sentyment głównie.

    Niesamowite. Ja też mam sentyment do gier na Atari, ale wolę emulator.
    Nie mam czasu na takie rzeczy jak wczytywanie programów z kasety,
    dyskietki... ładuję obraz, save'a mogę zrobić w każdej chwili w każdej
    grze. Ale emulator i całe archiwum gier z Atarionline jest i na
    stacjonarnym i na laptopie. Czasami jeszcze zdarza się nieprzespana
    noc... Ale gdyby ktoś mi kazał za to płacić tyle pieniędzy chyba by mi
    się sentyment skończył. Musiałby się skończyć, bo nie mam tyle kasy.

> [...]
    > własne programy i rozwijanie własnego GUI. Pomoc Linuxa jest obecnie
    > nieodzowna czy się to komuś podoba czy nie."

    To się już niewiele od peceta różni. Jak poczytałem: te same zasilacze,
    te same napędy optyczne, te same obudowy, złącza SATA, USB, PCI-Express.
    Zorro jest nadal w użyciu czy to już pieśń przeszłości?
    Amiga OS stanie się po prostu kolejnym Linuxem z nazwą Amiga. Smutne to.

    > Oby. Kibicuję projektowi, ale na pewno nie kupię.

    To tak jakbyś nie kibicował;) Tu trzeba pieniędzmi napędzać swoją drużynę;)

  • 28. Data: 2010-11-21 17:04:07
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:42:11 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Możesz zapodać jakiegoś zrzuta z ekranu, jak wyglądają portale? ( onet,
    > wp, no i allegro ) Jak to widziałem ostatnio to płakać się chciało;)

    Nie bardzo mi się chce i nie mam warunków (podłączam się pod monitor
    brata, teraz to niemożliwe). Wygląda tak jak na czymkolwiek pod webkitem
    (jakieś Chrome czy Safari).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 29. Data: 2010-11-21 17:06:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 21 Nov 2010 17:43:25 +0100, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

> [...]
    >własne programy i rozwijanie własnego GUI. Pomoc Linuxa jest obecnie
    >nieodzowna czy się to komuś podoba czy nie."

    A ktoś AmigaOS'a używa do czegoś innego niż udawanie że nic się nie
    zmieniło? Bo jak nie, to pchnąć środki w WinUAE i tylko poprawiać, a
    stare gry będą wieczne.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 30. Data: 2010-11-21 17:11:44
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 18:04:07 +0100, MadMan napisał(a):

    > Nie bardzo mi się chce i nie mam warunków (podłączam się pod monitor
    > brata, teraz to niemożliwe). Wygląda tak jak na czymkolwiek pod webkitem
    > (jakieś Chrome czy Safari).

    Znajomy poratował:
    http://teleinfo.pb.edu.pl/krashan/u/wp.png
    http://teleinfo.pb.edu.pl/krashan/u/onet.png