  • 1. Data: 2011-08-17 12:17:55
    Temat: Co brać
    Od: Romullus <r...@o...pl>

    Witam,
    który z poniższych obiektywów wg was powinienem dorzucić to posiadanych już
    (Canon 70-200 F4 IS USM , Sigma 10-20 F4-5,6, Canon 85 1,8 ) w celu jak
    najlepszego pokrycia zakresu? Aparat C 50D, najwięcej zdjęć koncertowych
    trochę tematów kościelnych. Część zanjomych sugeruje Canona 17-40 F4
    natomiast czasem naprawde brakuje światła i zastanawiam się czy lepszym
    wyborem nie była by opcja 24-70 ze światłem 2,8. Może iść inna drogą i
    dokupić jasną stałkę wraz z tym 17-40 ?? Jeśli ta opcja to jaką ?

    Canon 17-40 F4 IS USM
    Canon 24-70 F2,8 IS USM
    Canon 24-105 F4 IS USM

    --
    Pzdr eR

  • 2. Data: 2011-08-17 12:41:57
    Temat: Re: Co brać
    Od: Les <s...@p...fm>

    Ja bym na twoim miejscu kupił Tamrona 17-50 2.8 ze stabilizacją.

    Pozdrawiam
    Les

    PS. A mi brakuje tej właśnie sigmy :-)

  • 3. Data: 2011-08-17 12:50:28
    Od: Romullus <r...@o...pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 05:41:57 -0700 (PDT), Les napisał(a):

    > Ja bym na twoim miejscu kupił Tamrona 17-50 2.8 ze stabilizacją.
    >
    > Pozdrawiam
    > Les
    >
    > PS. A mi brakuje tej właśnie sigmy :-)

    NO tak Tamronehh miałem juz pare razy 28-75 f2,8 i strasznie sie do tej
    marki zrazilem ciagly BF /FF nie dalo rady ustawic odpowiedniej korekcji na
    body. Choc moze to tez jest jakis trop

  • 4. Data: 2011-08-17 13:03:37
    Od: Les <s...@p...fm>

    Znajomy niedawno kupił do ślubów i jest zadowolony.
    Nie powiem że jest demonem szybkości, ale w miarę dobrze łapie ostrość
    - niestety przy tym skrzypi i rzęzi. Jakość optyczna dobra.
    Osobiście nie potrzebuję AF do szerokiego kąta - ręcznie jak dla mnie
    jest łatwiej.

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2011-08-17 14:09:03
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Romullus" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > który z poniższych obiektywów wg was powinienem dorzucić to posiadanych
    > już
    >
    > Canon 17-40 F4 IS USM
    > Canon 24-70 F2,8 IS USM
    > Canon 24-105 F4 IS USM
    >
    > --
    > Pzdr eR

    Witaj,

    Testowalem kiedys 17-40/4L na malej matrycy (chyba puszka 400D) i bylem
    rozczarowany. Niby ok ale zadnych rewelacji. Potem sie nim zachwycilem na
    analogu a obecnie uzywam na 5D. Jest swietny. Z moich skromnych doswiadczen
    na malej matrycy juz niekoniecznie. Ale jest wielu zadowolonych :) Mimo to
    radzilbym potestowac i wyrobic sobie wlasne zdanie przed zakupem.

    Jesli jestes z okolic Katowic to moge dac popstrykac :)

    Pozdr

    Ptas

  • 6. Data: 2011-08-17 15:51:03
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-08-17 14:17, Romullus pisze:
> [...]
    > wyborem nie była by opcja 24-70 ze światłem 2,8. Może iść inna drogą i
    > dokupić jasną stałkę wraz z tym 17-40 ?? Jeśli ta opcja to jaką ?

    To ty nie kupujesz obiektywów do robienia zdjęć tylko do krycia zakresów? :O

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2011-08-18 10:46:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Aug., 14:17, Romullus <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wyborem nie była by opcja 24-70 ze światłem 2,8. Może iść inna drogą i
    > dokupić jasną stałkę wraz z tym 17-40  ??  Jeśli ta opcja to jaką ?

    z wymienionych obiektywow tylko 24-105 ma IS pozostalwe sa bez IS
    wszystkie sa konstruowane dla FF czego skutki poznasz podpinajac je
    pod cropa - mozesz przezyc niemile rozczarowanie.
    jesli brakuje szerokiego kata to trzebna kupowac z przeznaczeniem pod
    cropa - a tu wymagania sa wyzsze.
    Bedzie taniej i lepiej .

  • 8. Data: 2011-08-18 16:17:30
    Od: Olo <a...@d...pl>

> [...]
    > wyborem nie była by opcja 24-70 ze światłem 2,8. Może iść inna drogą i
    > dokupić jasną stałkę wraz z tym 17-40 ?? Jeśli ta opcja to jaką ?

    To co posiadasz moim zdaniem w ogóle się nie nadaje do koncertowych
    zdjęć i kościelnych (cokolwiek masz na myśli). Przede wszystkim szkła są
    za ciemne. Aż dziw bierze, że sobie radzisz, bo na warunki koncertowe
    (dużo cieni i punktowe światło) to jest na prawdę ciężka sprawa z takimi
    szkłami.
    Od razu zaznaczę, że mam podobne zamiłowanie tematyczne, co Ty.
    Nie wiem jaką kasą dysponujesz, ale pchnąłbym to co masz (oprócz tej
    stałki Canona bo jest fajna) i zakupił trochę inny zestaw:
    70-200 ale ze stałym światłem 2.8. Ja miałem Sigmę 70-200 2.8 DG HSM APO
    coś tam coś tam, jest też Tamron (odrobinkę lepsza rozdzielczość, ale za
    to wiertarka), jest też Canon 70-200/2.8 i ten jest chyba najlepszy pod
    każdym względem (również cenowym x3). Szkło bardzo przyzwoite optycznie,
    jednak moja Sigma mocno się rozjeżdżała na końcach (ff/bf). Tu masz
    fotkę, którą zrobiłem tą Sigmą
    http://digart.img.digart.pl/data/img/vol1/30/57/down
    load/4295877.jpg
    Później potrzebujesz coś do 70mm i na dzień dzisiejszy spróbowałbym tego
    Canona 24-70/2.8 L - fajne szkiełko z bardzo użytecznym zakresem
    ogniskowych i stałym świetle.
    Do bardzo szerokich kątów używam Tokiny 11-16/2.8 ATX PRO, w sumie mój
    obecny zestaw foto to: Canon EOS 50D + Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM +
    Tokina AT-X M100 AF PRO D 100mm f/2.8 + Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16 mm
    f/2.8. Rozważam właśnie kupno tego Canona 24-70. Widziałem, że jest też
    Sigma, może upoluję na alledrogo :) Przemyśl zmianę tych ciemnych
    szkiełek, na pewno poczujesz sporą różnicę.