  • 1. Data: 2013-09-27 23:25:11
    Temat: Clockwork i bezpieczenstwo
    Od: atm <...@v...pl>

    Jak to jest z instalacja Clockworka, czy dobrze mysle ze unieszkodliwia
    on jakiekolwiek zabezpieczenie w zakresie dostepu do danych na
    karcie/pamieci wbudowanej?
    Bez Clockworka nie ma dostepu do pamieci nawet po podlaczeniu smartfona
    do PC dopoki uzytkownik nie odblokuje ekranu wzorkiem, haslem czy innym
    zabezpieczeniem. Natomiast Clockwork daje mozliwosc przeflashowania
    urzadzenia dowolnym ROMem bez odblokowywania telefonu, zas dane na
    karcie pozostaja nietkniete i o ile nie byly dodatkowo zaszyfrowane to
    sa bez problemu dostepne, prawda?
    Oczywiscie mozna je zaszyfrowac, tyle ze opis tej opcji wskazuje na to
    iz wtedy odblokowanie telefonu jest mozliwe tylko przy pomocy hasla co
    w codziennych warunkach jest dosc niewygodnie, wzorek jednak jest
    wygodniejszy.

  • 2. Data: 2013-09-30 09:44:43
    Temat: Re: Clockwork i bezpieczenstwo
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-09-27 23:25, *atm* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Natomiast Clockwork daje mozliwosc przeflashowania urzadzenia dowolnym
    > ROMem bez odblokowywania telefonu

    Przeflashować telefon można zawsze (o ile działa ;) ) - CWM nie ma tu
    nic do rzeczy, a tym bardziej czy telefon jest zablokowany, czy nie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 3. Data: 2013-09-30 10:01:23
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-30 09:44, Mirek Ptak wrote:

    > Przeflashować telefon można zawsze (o ile działa ;) ) - CWM nie ma tu
    > nic do rzeczy, a tym bardziej czy telefon jest zablokowany, czy nie.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Masz racje.
    Wczoraj zastanowilem sie co zrobic w przypadku zapomnienia hasla.
    Jak piszesz, flashowanie. Domyslam sie, ze karta lub czy pamiec
    wbudowana nie sa automatycznie kasowane.

  • 4. Data: 2013-09-30 10:42:36
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-30 10:01, atm wrote:
> [...]

    Jednak chyba CWM dodatkowo obniza bezpieczenstwo. Przy jego pomocy bez
    problemu mozna zrobic backup wszystkiego co jest w pamieci urzadzenia.
    Calosc bedzie slicznie spakowana TARem, plik mozna rozpakowac i miec
    dostep do wszystkich plikow, czego nie da sie zrobic przy pomocy
    zwyklego bootloadera.

  • 5. Data: 2013-09-30 11:51:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-09-30 10:01, *atm* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Masz racje.
    > Wczoraj zastanowilem sie co zrobic w przypadku zapomnienia hasla.
    > Jak piszesz, flashowanie. Domyslam sie, ze karta lub czy pamiec
    > wbudowana nie sa automatycznie kasowane.

    To zależy od softu do flashowania - niektóre nie formatują pamięci, a
    niektóre tak - ostatnio tak załatwiłem (przez przypadek) save do MLP
    córki w tablecie Kiano po wcześniejszych próbach wgrania 4.2.2 - w końcu
    tak nabałaganiłem, że musiałem wgrać oryginalny soft - niestety z formatem.

    Pozdrawiam - Mirek