  • 1. Data: 2010-12-03 18:26:10
    Temat: Citroen - promocja czy chłyt marketingowy?
    Od: " A." <a...@g...pl>

    Witam,
    przeglądając stronę Citroena znalazłem informację, że w promocji "Styczniowe
    rabaty" C4 Picasso jest w cenie od 55.800 zł. Procja dla klientów
    indywidualnych itp.
    No i dzwonię do salunu, a tam zdziwko. Najtańszy C4 Picasso w cenniku 68.200
    zł i oni o promocji nic nie wiedzą,"ceny mają z innego systemu" (znaczy się -
    informatycznego zapewne, a nie ekonomicznego).
    Czy ktoś może wie o co im biega? To 55.800 to chłyt marketingowy, czy saluny
    nie nadążają za centralą? Czy jeszcze coś innego (cena 55.800 to wartość
    netto? - ale oferta dla klientów INDYWIDUALNYCH, więc zgodnie z prawem musi
    być podawana cena końcowa, czyli brutto). Przyznam, że nie rozumiem :)

    Z góry dziękuję za ewentualne uświadomienie mnie, bo jak mam płacić 68.200
    za podstawową wersję C4 Picasso, to mi się nawet nie chce na jazdę próbną
    umawiać :)
    pozdrawiam
    Adam.

  • 2. Data: 2010-12-03 18:32:23
    Temat: Re: Citroen - promocja czy chłyt marketingowy?
    Od: AL <a...@s...tam>

    A. pisze:

    > Z góry dziękuję za ewentualne uświadomienie mnie, bo jak mam płacić 68.200
    > za podstawową wersję C4 Picasso, to mi się nawet nie chce na jazdę próbną
    > umawiać :)

    umów sie - zobaczysz co to znaczy wersja podstawowa w citroenie (jesli
    wczesniej odwiedzales inna marke, to bedziesz zaskoczony, mile zaskoczony)

    68k to nie jest duzo jak za miniwan o parametrach
    techniczno/jakosciowych jaki prezentuje C4 Picasso.

    Choc tu pewnie perspektywa zalezy od grubosci portfela - ale jako
    potencjalny kupiec powieniens zdawac sobie sprawe, ze koszt utrzymania
    takiego samochodu nie bedzie identyczny z fiatem panda (nie mam nic do
    fiata, tym bardziej panda. to tylko przyklad porownawczy)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-12-03 18:42:40
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Tez sie spotkalem w citroenie z jakims dziwnym kretactwem.

    Jest promocja na C5 - 21%-25% na dg.

    No wiec poszedlem, przejechalem sie i mowie zeby mi skalkulowali, choc
    sam sobie juz kalkulowalem za pomoca konfiguratora na www. I co ciekawe
    wyszlo okolo 10% wiecej niz to co liczylem sobie w domu. Pytam dlaczego
    tak, a oni na to ze DG to konfigurator i cenniki nie dotycza i on ma u
    siebie inny cennik dla DG. Troche niepowazne podejscie.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2010-12-03 18:45:07
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AL <a...@s...tam> napisał(a):

    > 68k to nie jest duzo jak za miniwan o parametrach
    > techniczno/jakosciowych jaki prezentuje C4 Picasso.

    Może tak, może nie. Za 65.000 można kupić Grand Scenica w wersji TechRun
    (czyli m.in. z klimą automatyczną i nawigacją). W tym kontekście 68.000 za
    podstawowego C4Picasso z klimą manualną to IHMO lekka przesada.

> [...]
    > takiego samochodu nie bedzie identyczny z fiatem panda (nie mam nic do
    > fiata, tym bardziej panda. to tylko przyklad porownawczy)

    Jasne, wszystko to prawda. Ale jeśli ktoś pisze, że oferuje auta za ceną X,
    to ja chciałbym mieć możliwość takie auto kupić. A tymczasem przedstawiciele
    C. chcą za nie X+20%, a to już nie marketing tylko niepoważny chłyt
    marketingowy :)

    pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2010-12-03 18:53:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    A. pisze:

    > Może tak, może nie. Za 65.000 można kupić Grand Scenica w wersji TechRun
    > (czyli m.in. z klimą automatyczną i nawigacją). W tym kontekście 68.000 za
    > podstawowego C4Picasso z klimą manualną to IHMO lekka przesada.

    ja bylem w salonie, klima manualna (wersja X) to jakas nierealnosc
    (pamietam, ze na poczatku produkcji C4 Picasso mialo tez wersje - w
    katalogu - bez klimatyzacji!!! Z rozmowy,ta wersja nigdy nie trafila do
    salonu w ktorym zazwyczaj jestem klientem).
    Raczej tu styandardem jest klima automatyczna (ekraniki przy nawiewach).
    Najlepiej idz do salonu i obadaj samodzielnie - bo to co pisza na
    stronie czy w folderach czasami odbiega od rzeczywisosci.
    Moze dodatkowy rabacik jakis dostaniesz - przez telefon tego nie
    wskorasz co osobiscie.

> [...]
    > to ja chciałbym mieć możliwość takie auto kupić. A tymczasem przedstawiciele
    > C. chcą za nie X+20%, a to już nie marketing tylko niepoważny chłyt

    nie wiem, nie widzialem - wiec nie wypowiadam sie w tym temacie.
    Moze jakas promocja bedzie, hmhm - nie ograniczaj sie do jednego salonu.
    Ale IMHO za 55tys to jeszcze w tym roku byly sprzedawane ostatnie sztuki
    X.Picasso, wiec ta cena raczej do C4 Picasso nijak nie pasuje (no chyba,
    ze to netto - ale wowczas troche chore, ze dla klienta indywidualnego
    podaja ja bez podatku)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2010-12-03 18:56:02
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-03 18:42, Konrad L pisze:
> [...]
    > tak, a oni na to ze DG to konfigurator i cenniki nie dotycza i on ma u
    > siebie inny cennik dla DG. Troche niepowazne podejscie.

    To sobie wyobraz panike, jak sobie zazyczylem kalkulacje na:
    1.) Nadwozie gole, lakierowane, uzbrojone w drzwi (gole).
    2.) Zespol napedowy kompletny dostarczony osobno.
    3.) bez wyposazenia wnetrza.
    4.) bez zawieszenia.
    5.) bez elektryki

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2010-12-03 19:00:27
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AL <a...@s...tam> napisał(a):
> [...]
    > X.Picasso, wiec ta cena raczej do C4 Picasso nijak nie pasuje (no chyba,
    > ze to netto - ale wowczas troche chore, ze dla klienta indywidualnego

    Ceny 55.800 nie wziąłem z sufitu - jest podana na stronie Citroena, w
    zakładce promocje. Skoro takich aut nie mają w ofercie, a tylko na WWW to co
    o takim "marketingu" sądzić? Żenada, i tyle.

    pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2010-12-03 19:06:43
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    wrote:

    > Ceny 55.800 nie wziąłem z sufitu - jest podana na stronie Citroena, w
    > zakładce promocje. Skoro takich aut nie mają w ofercie, a tylko na WWW to
    > co o takim "marketingu" sądzić? Żenada, i tyle.

    Zadzwoń do salonu firmowego w wawie i tam zapytaj - w końcu to salon citroen
    polska, a nie trzeciej firmy.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 9. Data: 2010-12-03 19:13:56
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał(a):
    > Zadzwoń do salonu firmowego w wawie i tam zapytaj - w końcu to salon
    citroen
    > polska, a nie trzeciej firmy.

    A chyba tak zrobię. Dziś dzwoniłem do Wrocławia i Opola i nigdzie mi nie
    zaproponowano C4Picasso za 55.800 zł :)
    Może w Warszawie coś o swojej własnej promocji wiedzą. :)

    pzdr
    Adam

  • 10. Data: 2010-12-03 19:17:33
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    A. wrote:

    > citroen
    >
    > A chyba tak zrobię. Dziś dzwoniłem do Wrocławia i Opola i nigdzie mi nie
    > zaproponowano C4Picasso za 55.800 zł :)
    > Może w Warszawie coś o swojej własnej promocji wiedzą. :)

    Inna sprawa, że w citroenie ceny są ustalane odgórnie... więc może jeszcze
    info o promocji w dół nie spłynęło.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl