  • 21. Data: 2015-02-03 20:28:53
    Temat: Re: Cios w plecy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote:

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał
    >> E=0,5mV^2. Polecam uwadze tą dwójkę :)
    >
    > Strach latać samolotem.

    Jak dojdzie do czołówki to i owszem.
    Albo kolizji z pieszym (dla pieszego).
    Gestość samolotów NA RAZIE jest na tyle mała, że czołówki
    można policzyć na palcach, a najtragiczniejsza z nich
    miała miejsce na styku "powietrze-ziemia" (na pasie
    startowym).

    Ergo, najbardziej bać się trzeba JAZDY samolotem :>

    Ale jak gęstość machin latajacych zbliży się do gęstości
    pojazdów na autostradzie, to pewnie jak piszesz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2015-02-03 22:50:13
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > E=0,5mV^2. Polecam uwadze tą dwójkę :)

    No ale co ma z tego niby wynikac? Ze wiecej energii musza wytracic
    hamulce? So what? Od tego sa. Nie mowimy o jezdzie wyczynowej, tylko o
    normalnym ruchu. Kazdy, kto ma pare godzin wyjezdzone, wie mniej wiecej
    gdzie sie zatrzyma przy danej predkosci. Jak nie wie, to sie dowie w
    miej, lub bardziej brutalny sposob. Nie widze powodow, by na 3 pasmowej
    drodze przy sprzyjajacych warunkach jechac 50. To, ze paru kapeluszom z
    jakies rady predkosc powyzej 50 wydaje sie zabojcza, nie znaczy, ze
    normalny przecietny kierowca jak ja nie jest w stanie opanowac samochodu
    przy np. 80.
    A skoro juz o fizyke zahaczamy, to jakos pewniej sie czuje w moim Volvo
    o m=1600kg, niz w skodzince o m cos kolo 1000kg;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2015-02-03 23:03:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-03 22:50, Pawel O'Pajak wrote:
> [...]
    > normalnym ruchu. Kazdy, kto ma pare godzin wyjezdzone, wie mniej wiecej
    > gdzie sie zatrzyma przy danej predkosci.

    Nie demagoguj:P NIe chodzi o to, że ktoś jadąc 80 nie będzie potrafił
    ocenic kiedy wcisnąć hamulec, żeby się zatrzymać przed światłami, a o to
    co się stanie jak jednak w coś przypierdoli ( z różnych powodów,
    aczkolwiek nie z tego co powyyżej;). I tu nie ma co dyskutować - skutki
    są proporcjonalne do kwadratu prędkości. Można też sprowadzać sprawę do
    absurdów, ale nie o to chodzi. Po prostu poruszanie się pojazdami
    mechanicznymi wiąże się z ryzykiem, a to skutki tego ryzyka niewątpliwie
    zależą od prędkości. Nie ma się co napinać - "nie bądź pan głąb...";)

    Shrek.

  • 24. Data: 2015-02-03 23:34:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

    > Powitanko,

    > Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik
    > badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie
    > odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem
    > wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo.

    No taki właśnie wydźwięk płynie z tego:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17349058,Polacy_
    chca_szybciej_jezdzic_i____placic_wyzsze_mandaty.htm

    Ale tak ogólnie to coś mi się te dane nie trzymają kupy.
    Zwłaszcza to zadowolenie ze stanu bezpieczeństwa - o ile pozostałe
    odpowiedzi trudno jakoś weryfikować, to jednak obraz przeciętnego
    użytkownika dróg, który czuje się jak jedyny rozsądny atakowany zewsząd
    przez stada czychających na jego życie jakoś nie pasuje mi do twierdzenia
    że połowa jest zadowolona ze stanu bezpieczeństwa.

    Chętnie bym zobaczył tą ankietę, jakie dokładnie były pytania i jakie
    odpowiedzi były dostępne.
    Bo to mi wygląda w najlepszym razie na kretywne obrabianie wyników.

  • 25. Data: 2015-02-03 23:44:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 23:34:53 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Chętnie bym zobaczył tą ankietę, jakie dokładnie były pytania i jakie
    > odpowiedzi były dostępne.

    Mam:
    http://krbrd.gov.pl/files/file/Badanie-postaw-spolec
    zenstwa-wzgledem-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2014
    .pdf

    No i od razu inaczej brzmi:
    Jeżeli chodzi o zagrożenie wypadkami - czy uważa Pan(i), że po polskich
    drogach podróżuje się bezpiecznie?

    zdecydowanie tak/ raczej tak/ raczej nie/ zdecydowanie nie

    4%/39%/40%/17%
    czyli nie "prawie połowa", a 4% jest zadowolone z poziomu bezpieczeństwa :)

    Reszta pytań dość standardowo - obraz szybkiego i bezpiecznego kierowcy,
    otoczonego stadem baranów, dla których jest jak najbardziej za surowym
    karaniem :)

  • 26. Data: 2015-02-03 23:49:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 3 Feb 2015 18:08:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest
    >bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można
    >ich zwolnic :-)

    Nikogo nie będą zwalniać. Ba, nawet będą tworzyć nowe stołki.

    "Międzynarodowi eksperci Banku Światowego ds. bezpieczeństwa ruchu
    drogowego są zgodni, że Polska potrzebuje silnej Instytucji Wiodącej
    do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Krajowa Rada
    Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opublikowała właśnie najważniejsze
    wstępne zalecenia, które mają poprawić system zarządzania
    bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.

    Pierwsze rekomendacje dotyczą struktury instytucjonalnej, systemu
    finansowania oraz edukacji w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego.
    MIiR na ich podstawie przygotowuje zmiany konieczne do wzmocnienia
    bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Publikacja ,,Sprawozdania
    wstępnego o ustanowieniu Instytucji Wiodącej ds. bezpieczeństwa ruchu
    drogowego", ma otworzyć dyskusję i pomóc zbudować konsensus wokół
    proponowanych rozwiązań. To pierwszy krok w procesie konsultacji
    proponowanych rozwiązań, które w perspektywie długoterminowej powinny
    zapewnić trwałą poprawę systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu
    drogowego. Doświadczenia międzynarodowe wskazują bowiem, że większa
    skuteczność zarządzania bezpieczeństwem jest jednym kluczowych
    warunków poprawy jego stanu w ruchu drogowym.

    Twórcy raportu zarekomendowali wdrożenie w Polsce systemowych zmian w
    zakresie organu zarządzającego BRD ze stworzeniem docelowego modelu
    opartego o kompetentną, niezależną i silną Instytucję Wiodącą do spraw
    bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takie rozwiązanie powinno zapewnić
    lepszą realizację Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
    W opinii Banku Światowego, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego
    wymaga interdyscyplinarnego podejścia oraz koordynacji kompetencji
    wielu instytucji rządowych zajmujących się między innymi: inżynierią,
    edukacją, nadzorem oraz ratownictwem.

    Aby umożliwić szybkie rozpoczęcie procesu zmian zaproponowano również
    rozwiązania pośrednie wskazujące na konieczność podkreślenia wagi
    bezpieczeństwa drogowego w pracach rządu oraz kompetencyjnego
    wzmocnienia istniejących struktur Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego oraz jej organu wykonawczego Sekretariatu Krajowej Rady.

    Prace nad koniecznymi zmianami będą kontynuowane w ramach bieżącej
    współpracy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Banku
    Światowego. Od września 2014 r. Bank Światowy pracuje nad kompleksowym
    raportem dotyczącym bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 27. Data: 2015-02-04 00:49:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Feb 2015 23:49:17 +0100, jerzu napisał(a):
> [...]
    > wstępne zalecenia, które mają poprawić system zarządzania
    > bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.

    Hm ... ale jak to rozumiec - ze KR juz sie poczula Instytucja Wiodaca,
    czy miedzynarodowi eksperci doszli do wniosku ze sie nie sprawdzila i
    potrzebujemy nowej, lepszej, silniejszej :-)

> [...]
    > drogowego", ma otworzyć dyskusję i pomóc zbudować konsensus wokół
    > proponowanych rozwiązań. To pierwszy krok w procesie konsultacji

    Hm ... brzmi jak wyrok, czy KRBRD zostanie, a obok powola sie IW ?

    J.

  • 28. Data: 2015-02-04 09:15:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 23:44, Tomasz Pyra pisze:
    > Mam:
    > http://krbrd.gov.pl/files/file/Badanie-postaw-spolec
    zenstwa-wzgledem-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2014
    .pdf
    Bardzo to ładnie opracowane, ale mam takie pytanie retoryczne: po ch*
    płacić jakiejś łajzie za graficzną prezentację wyników ankiety, jeśli na
    jednej stronie umieszcza ona śliczne wykresy, na których na górze strony
    "zawsze" oznacza się na czerwono, "nigdy" na zielono, a na dole
    odwrotnie??? Chyba, że to takie kreowanie rzeczywistości dla "góry",
    która tylko ogląda obrazki.

    Maciek

  • 29. Data: 2015-02-05 18:02:22
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 04/02/15 09:15, Maciek wrote:
    > po ch* płacić jakiejś łajzie za graficzną prezentację wyników ankiety

    ...oraz za zwroty "sytuacja uległa poprawie" (pierwsza strona wniosków).
    Długo się opierała i zawzięcie, aż wreszcie uległa :(

    Dziękuję również za wartościowe uwagi "Kierowcy to w większości osoby
    między 25 a 60 rokiem życia". Rozumiem, że ci między 73 a 74 rokiem to
    mniejszość? Ciekawe!

    Strona 2. Jedynie 44% badanych deklaruje, że byliby w stanie
    udzielić pierwszej pomocy. Jedynie?? To dużo! Sprawdźmy więc, jak by
    wyglądała ta pomoc. Ile uciśnięć? "Takiej [prawidłowej] odpowiedzi
    udzieliło zaledwie 22% ankietowanych". No pięknie, resztę właśnie
    wypłoszyliście, że nie potrafią, więc już nie będą deklarować. Ja bym
    jednak wolał być ratowany z np. 15:2 (stare zalecenia) niż w ogóle...

    Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
    drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe
    dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkują samochody? Czy ot tak, dla
    adrenaliny lub z lenistwa?

    "Ponad połowa rowerzystów przyznaje, że nigdy nie nosi
    kasków rowerowych". Straszne! Śmiertelne! Miałem na rowerze kilka
    przewrotek. Bez kasku. Miałem uszkodzone: nadgarstek, kolano, podbródek.
    Co mi by pomógł kask? Widziałem kiedyś małą dziewczynkę na małym
    rowerku. Na głowie czapka z pomponem, bo to jesień była, na pomponie
    zatknięty kask. Hura, jestem bezpieczna!

    "Ponad 1/3 kierowców przyznaje, że podczas jazdy samochodem lub
    motocyklem rozmawiają przez telefon komórkowy wymagający trzymania w
    ręku". Dobrzy są! Motocykl, kask - i rozmawia przez telefon trzymany w
    ręce. Pewnie jeszcze prawej.

    Sorki że mi się ulało...

    --
    Alf/red/

  • 30. Data: 2015-02-05 18:47:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe
    > dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkują samochody? Czy ot tak, dla

    Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jadących jezdnią, wzdłuż i
    obok nowiutkiej ścieżki rowerowej.