    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Cienka folia z niklu
    Date: Tue, 3 Apr 2012 09:04:06 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    sion-forums@vbxy18...

    >To ja byłem tym kolegą. Co to było? Naciąg? Pociąg? Do czegoś grającego
    >że >grubej i nerównej. Starą, teraz pewnie są ładniejsze.

    Dziekuję Ci jeszcze raz :-)
    To była taśma hamulcowa trąca o bęben oklejony bawełną w magnetofonie do
    hamowania szpul. Potem okazało się, że musi być polerowana bo inaczej
    zmieniają sie parametry, po latach znalazłem oryginał.

    >Tak sobie myślę... masz zamiar zdjąć tą nałożoną galwanicznie warstwę czy

    >A tak w ogóle to ja się nie znam na mikrofonach, więc wybacz głupie
    >pytanie:
    >Po co ta membrana ma przewodzić prąd? Co tam się mierzy: pojemność?

    To była membrana z samej folii niklowej o grubości z zakresu 5-10 u.
    Mikrofon pomiarowy musi mieć taki rodzaj membrany aby trzymał parametry z
    wiekiem. W mikrofonach studyjnych stosuje sie folie syntetyczne napylane
    metalami.
    Dokładnie - tam występuje pojemność która to moduluje napięcie na swoich
    okładzinach. W wersjach studyjnych też może częstotliwość rezonansową obwodu
    LC.

    >Jeszcze jedno pytanie: Zastępujesz coś konkretnego tym niklem, czy

    Zastępuję, jak już dojdę do możliwości wykonania zmierzę grubość starej.
    Jeśli możesz zasubskrybuj sobie chwilowo: pl.misc.elektronika - tam ten
    wątek rozwinął się mocniej i trochę pisałem więcej o samym problemie. Nazwa
    wątku ta sama.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz