  • Data: 2012-04-02 11:51:44
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
> [...]
    > pogieta.

    >W mikrofonach pomiarowych stosuje się zwykle membrany z niklu (5-25
    >um) lub z nierdzewki.
    >Mechanika jest prosta, folia rozci?gnięta na "tamburybku" 1/2 cala i
    >nasadzony na to pier?cień z zewn?trz oraz wszystko pomiędzy tym
    >tamburynkiem i pier?cieniem zalutowane . Ważne aby zamocować to równo
    >bo póżniej ten tamburynek jest nakręcany na głowicę mikrofonu która
    >naci?ga folię do?ć solidnie. Ja wierzę, że da się to zrobić ręcznie
    >ew. przy pomocy prostych narzędzi pomocniczych.

    No coz, ludzie to robia, pytanie czy recznie czy przy pomocy
    specjalnych maszyn, ale pewnie dochodzenie do tego trwalo troche.
    Inaczej B&K nie moglby tak drogo swoich produktow sprzedawac :-)

    Ale myslisz ze po takiej naprawie to nadal bedzie mikrofon pomiarowy ?
    Czy nie musisz myslec, masz kalibrator ? :-)

    >Najcieńsza folia z Twojego linku ma 25 u - to przypuszczam ze 4x za
    >grubo,

    Jeszcze mozna sprobowac strawic, jak nie w kwasie, to elektrolitycznie
    :-)
    Ciekawe ktory z elektronicznych srodkow to rusza - "chlorek" ?
    nadsiarczan ?

    J.