  • Data: 2012-04-01 23:51:18
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:3556469676$20120401233544@squadack.com...
    > Jeśli były w zamknietych kasetkach, to dym im nie zaszkodził. Pytanie,
    > co z kondensatorami elektrolitycznymi we wzmacniaczach...

    Pewnie mają się nieźle jak pisze RoMan jednak potrzebują pomiarów. Stare
    Tele. i Neum. moga mieć membrany z PVC a ona po latach wiotczeje i
    twardnieje, mikrofon działa (jakoś) ale jest ekstremalnie czuły na całkowite
    uszkodzenia - zerwanie tych membran. Z tymi mikrofonami trzeba delikatnie bo
    czasem w studio działają a pózniej nie chcą i trudno tłumaczyć, że w
    zasadzie już wcześniej nie działały.
    Co do kondziołów to swojego czasu robiłem fuchę dla profesjonalistów
    bawiących się lampowymi zabawkami i ozywiałem sprzęt Klangfilmu
    (Siemens/AEG) suma sumarum wymieniłem nie za wiele elektrolitów - głównie te
    małe w katodach (zresztą najważniejsze aby nie zabić lamp). Tak czy siak
    wszystkie trzeba wyjąć i sprawdzić bo ani papierowe ani elektrolityczne
    czasu nie tolerują zbyt dobrze. W sumie to chyba wszystkie łącznie z
    mikowymi potrafią płatac figle.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz