  • 21. Data: 2014-02-07 13:36:14
    Temat: Re: Ciekawostka: nowy play24 rozpoznaje telefony
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-07, o godz. 11:41:09
    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Z tym "teraz" to bym nie przesadzał, jakieś 12 lat temu, kiedy jeszcze
    > najprostszy access-point kosztował majątek dwa tygodnie szukałem w
    > jednej firmie czemu sieć nie chodzi. Okazało się, że wszystkie
    > nowiuteńkie AP mają ten sam MAC

    Wtedy to był raczej wyjątek - ze swej praktyki pamiętam jeszcze w
    okolic 1997/1998 roku karty sieciowe Compex-a. A te 12 lat to tak nie
    do końca chyba? Powiedzmy 8-10 ;-) Specyfikacja 802.11b to 1999 a
    802.11g 2003 rok a urządzenia w PL pojawiły się z poślizgiem pewnym.
    W sumie ciężko w to uwierzyć ale jeszcze w 7-8 lat temu WiFi w
    laptopach było luksusem. Dokładałem do swojego ówczesnego Acera z 2005
    roku kartę WiFi. Miał anteny ale karty nie. Trza było podpiąć wycinając
    dremelem kawałek obudowy bo karta była za duża. Z telefonów to chyba
    pierwszy z kart była jaki miałem to była Nokia E61 z 2006 roku.

    Zdrówko

  • 22. Data: 2014-02-08 02:01:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 7 Feb 2014 13:36:14 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > do końca chyba? Powiedzmy 8-10 ;-) Specyfikacja 802.11b to 1999 a
    > 802.11g 2003 rok a urządzenia w PL pojawiły się z poślizgiem pewnym.

    Nie do końca, bo istnieje możliwośc, że to nawet było 13 lat.
    Urządzenia były 802.11b i nie służyły jako AP dla laptopów, tylko jako
    bridge w sieci. Wtedy to zupełnie wystarczało, a sporo sieci było jeszcze
    10Mbit.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2014-02-08 12:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Feb 2014 08:22:54 +0100, dizel napisał(a):

    > http://www.telepolis.pl/wiadomosci/zmiana-imei-w-pol
    sce-jest-karalna,2,3,1710.html

    Artykul, a nawet dwa, jest ogolny i czy dotyczy IMEI jest sprawa
    dyskusyjna, a wrecz rzeklbym ze naciagana.
    A to byl 2005r, od tego czasu pojawily sie pewnie dodatkowe
    interpretacje.

    J.

  • 24. Data: 2014-02-08 13:46:33
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 8 Feb 2014 12:14:34 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dyskusyjna, a wrecz rzeklbym ze naciagana.
    >A to byl 2005r, od tego czasu pojawily sie pewnie dodatkowe

    To że artykuł stary to nic, z tego co wiem dalej w tej kwestii nic się
    nie zmieniło, z drugiej strony jak to w prawie, każdy interepretuje na
    swój sposób, ale wystarczy pójść do jakiegoś serwisu/komisu i poprosić
    o zmianę imei bo raczej jeśli ktoś ma sprzęt to problemu z tym nie
    ma, ale podejrzewam jaka będzie reakcja choć może nie we wszystkich
    przypadkach.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-02-22 18:16:07
    Od: "r." <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-06 21:24, ToMasz pisze:
    > Witam
    >
    > mam rodzinę "w playu" i robię za jelenia który dba o doładowania, taryfy
    > itp. Zalogowałem się na tą nową stronę i widzę ze strona "wie" że mam
    > sgs2. niby nic dziwnego, bo kiedyś tam logowałem się z telefonu. ale
    > patrze dalej. następny telefon nokia, samsung sonyericsson, myfon,
    > motorola F3 (mają fotografię telefonu!) i telefon mojego syna (pisałem o
    > nim kiedyś, model z ebaya za 13 usd) też rozpoznany jako DONOD! Zgadza
    > sie!!!!

    Fajne! Moduł GSM centralki Ropam rozpoznaje jako "Enfora GSM0116",
    centralke Satela wrl128 "u-blox LEON-G100".

    To musi być zapisane gdzieś w module radiowym. Nie sądzę że po imei.

    pozdrawiam
    radar