  • Data: 2019-05-13 04:14:02
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP. Neutral.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5cd88a96$0$20322$426a74cc@news.free.fr...

    > No i trochę łyso bym się
    > czuł zjeżdżając przez 8km na biegu, sztucznie trzymając obroty silnika by
    > ten ani nie hamował, ani nie przyspieszał samochodu... To takie mało
    > ekologiczne.
    > Swoją drogą - dlaczego w tych twoich autach jazda na luzie była
    > niezalecana? Czy producent podawał jakiś konkretny powód?

    W Mercedesie automat, w instrukcji jest napisane,
    że pozycję N neutral należy ustawiać tylko po całkowitym
    zatrzymaniu pojazdu, w przeciwnym razie może dojść
    do uszkodzenia skrzyni biegów.
    Jeżeli układ ESP jest wyłączony, lub uszkodzony, należy ustawić
    dźwignię skrzyni biegów w pozycję N, jeżeli pojazdowi grozi
    wpadnięcie w poślizg, np. śliska nawierzchnia.
    Czyli, domyślam się, że wtedy można włączyć bieg N
    podczas ruchu pojazdu.