  • Data: 2019-05-12 23:05:26
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 May 2019 21:38:20 +0200, Marek S wrote:
    > Jedynie z tej pozycji mógłbym spróbować wysnuć hipotezę. Skoro świeci
    > się ESP światłem ciągłym - oznacza to zwykle awarię (w Dusterze też tak
    > jest) oraz deaktywację tego układu.

    No właśnie - Przemek też nakierował mnie już w tym kierunku ("zapalone
    światło" = "ESP się wyłączyło"). Całkiem prawdopodobnie sprawa nie ma
    związku ze zjeżdżaniem z górki na luzie tak jak wstępnie sądziłem, a po
    prostu z powolną jazdą bez biegu. W mojej instrukcji nie ma jednoznacznej
    odpowiedzi, ale rozdział dot. ESP przy 4x4 sugeruje że tak mogłoby być
    (mój egzemplarz to 2x4, ale niektóre układy jednak są wspólne).
    Przetestuję to dokładniej pod koniec tygodnia, kiedy będzie okazja gdzieś
    pojechać.

    > Wątpię aby jakiś trefny czujnik to był. Obstawią niewłaściwą
    > eksploatację samochodu - zwykle na luzie nie zaleca się zjeżdżać z górki
    > lub wręcz surowo zabrania strasząc utratą gwarancji. Takie wpisy
    > widywałem w instrukcjach obsługi paru aut jakie miałem.

    U mnie żadnej takiej wzmianki nie znalazłem. No i trochę łyso bym się
    czuł zjeżdżając przez 8km na biegu, sztucznie trzymając obroty silnika by
    ten ani nie hamował, ani nie przyspieszał samochodu... To takie mało
    ekologiczne. Kiedyś w maluchu to w ogóle wyłączałem silnik w takich
    sytuacjach, no ale w obecnych samochodach nie mogę - w Dusterze
    straciłbym wspomaganie, a w Nivie hamulce.

    Swoją drogą - dlaczego w tych twoich autach jazda na luzie była
    niezalecana? Czy producent podawał jakiś konkretny powód?

    > Nie wiem czy w Dusterze też tak jest. Pewnie jakiś algorytm stwierdza,
    > że czujniki przekazują niewłaściwe dane względem obrotów silnika przez
    > dłuższy czas.

    Ano, o tym też myślałem - jeśli teoria z samoistnie wyłączającym się ESP
    poniżej 50 km/h się nie sprawdzi, to wrócę na ten trop.

    > Czytałem, że podpinałeś komputer i nie było błędów. Pytanie: czy Twój
    > czytnik pokazuje również błędy tymczasowe również?

    Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie nowość, w
    moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva przekazuje mi
    błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza okiem.

    Przy OBD2 dużo zdaje się zależeć od modelu użytego dongla, oraz od
    oprogramowania (a tego jest mnóstwo w Google Playu, nie wiadomo co
    wybrać). Do tego jeden z kolegów w wątku uświadomił mnie, że kody silnika
    (ECU) to jedno, a kody ESP/ASR to co innego, i niekoniecznie da się je
    tak łatwo wyczytać... Szaleństwo z tym postępem - mam wrażenie że mam do
    czynienia ze statkiem kosmicznym.
    No ale tak czy siak - mam przeczucie że "samowyłączające się ESP poniżej
    50" to będzie to. Ale jeśli się nie potwierdzi to będę dalej grzebał. :)

    Mateusz