-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder
1-2.proxad.net!cleanfeed2-b.proxad.net!nnrp3-1.free.fr!not-for-mail
From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
Subject: Re: Ciekawe załączanie się ESP
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5cd16d8a$0$15196$426a34cc@news.free.fr>
<qb9snk$nmp$1@node2.news.atman.pl>
Face: iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAADAAAAAwAgMAAAAqbBEUAAAADFBMVEX///8AAACAgIBAQEBMvJNpA
AABaklEQVQoz42Rv0vDUBDHv32hQ5oWHIz6BzRWW38twTV/QsWeeYjEzJ1CJykIoX+DAccshTZS7CKIi/knIk7SsbiL4KBeUlMyiHjDe/d5d+/e9+4Bv9lOEZIiELlLXyFqL6FUAL1WhMsCmL0ClC2DvBxUieg2J8UGDJmHAglzeckgIisHQXTy40URNNvP/Nb58PV9vjjfnqMcozXLci7E25Dl76dpmyIh08Whf88B1yBb96BLjYWkRXUXCfkx6ipD4HLb3gE2+O1OYnHbZ1VMdQby03gFYcBndqrNFpgxnHbAKwlMeTtuc0myK1gxiY4sHg51qqiXiXp4GBPJLahc1FO9bR7vlOUE5CSSNSmsdE+jbhSWyU0/RbgtJ4qCvpY1tBtWHr9G4nnR6uRj1Lz5zEfT5Aj+NjVGrQ1yoMgMGteQNUu9ymB1DbLkGo0MngJI1Vof+lC7g/4kdu78l7HFQx/4wo9GCEWI/9k3feNzHhAzSLEAAAAASUVORK5CYII=
User-Agent: Pan/0.145 (Duplicitous mercenary valetism; d7e168a git.gnome.org/pan2)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 12 May 2019 21:05:26 GMT
Lines: 53
Message-ID: <5cd88a96$0$20322$426a74cc@news.free.fr>
Organization: Guest of ProXad - France
NNTP-Posting-Date: 12 May 2019 23:05:26 CEST
NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
X-Trace: 1557695126 news-2.free.fr 20322 82.64.0.151:39226
X-Complaints-To: a...@p...net
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656359
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 12 May 2019 21:38:20 +0200, Marek S wrote:
> Jedynie z tej pozycji mógłbym spróbować wysnuć hipotezę. Skoro świeci
> się ESP światłem ciągłym - oznacza to zwykle awarię (w Dusterze też tak
> jest) oraz deaktywację tego układu.
No właśnie - Przemek też nakierował mnie już w tym kierunku ("zapalone
światło" = "ESP się wyłączyło"). Całkiem prawdopodobnie sprawa nie ma
związku ze zjeżdżaniem z górki na luzie tak jak wstępnie sądziłem, a po
prostu z powolną jazdą bez biegu. W mojej instrukcji nie ma jednoznacznej
odpowiedzi, ale rozdział dot. ESP przy 4x4 sugeruje że tak mogłoby być
(mój egzemplarz to 2x4, ale niektóre układy jednak są wspólne).
Przetestuję to dokładniej pod koniec tygodnia, kiedy będzie okazja gdzieś
pojechać.
> Wątpię aby jakiś trefny czujnik to był. Obstawią niewłaściwą
> eksploatację samochodu - zwykle na luzie nie zaleca się zjeżdżać z górki
> lub wręcz surowo zabrania strasząc utratą gwarancji. Takie wpisy
> widywałem w instrukcjach obsługi paru aut jakie miałem.
U mnie żadnej takiej wzmianki nie znalazłem. No i trochę łyso bym się
czuł zjeżdżając przez 8km na biegu, sztucznie trzymając obroty silnika by
ten ani nie hamował, ani nie przyspieszał samochodu... To takie mało
ekologiczne. Kiedyś w maluchu to w ogóle wyłączałem silnik w takich
sytuacjach, no ale w obecnych samochodach nie mogę - w Dusterze
straciłbym wspomaganie, a w Nivie hamulce.
Swoją drogą - dlaczego w tych twoich autach jazda na luzie była
niezalecana? Czy producent podawał jakiś konkretny powód?
> Nie wiem czy w Dusterze też tak jest. Pewnie jakiś algorytm stwierdza,
> że czujniki przekazują niewłaściwe dane względem obrotów silnika przez
> dłuższy czas.
Ano, o tym też myślałem - jeśli teoria z samoistnie wyłączającym się ESP
poniżej 50 km/h się nie sprawdzi, to wrócę na ten trop.
> Czytałem, że podpinałeś komputer i nie było błędów. Pytanie: czy Twój
> czytnik pokazuje również błędy tymczasowe również?
Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie nowość, w
moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva przekazuje mi
błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza okiem.
Przy OBD2 dużo zdaje się zależeć od modelu użytego dongla, oraz od
oprogramowania (a tego jest mnóstwo w Google Playu, nie wiadomo co
wybrać). Do tego jeden z kolegów w wątku uświadomił mnie, że kody silnika
(ECU) to jedno, a kody ESP/ASR to co innego, i niekoniecznie da się je
tak łatwo wyczytać... Szaleństwo z tym postępem - mam wrażenie że mam do
czynienia ze statkiem kosmicznym.
No ale tak czy siak - mam przeczucie że "samowyłączające się ESP poniżej
50" to będzie to. Ale jeśli się nie potwierdzi to będę dalej grzebał. :)
Mateusz
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.19 04:14 JaLa
- 13.05.19 09:09 Mateusz Viste
- 14.05.19 19:13 Marek S
- 14.05.19 19:39 J.F.
- 14.05.19 19:46 J.F.
- 14.05.19 20:03 Mateusz Viste
- 14.05.19 20:19 JaLa
- 14.05.19 21:47 Marek S
- 14.05.19 21:49 Marek S
- 15.05.19 04:59 kk
- 15.05.19 14:08 J.F.
- 15.05.19 21:24 J.F.
- 15.05.19 21:55 Marek S
- 16.05.19 08:43 kk
- 16.05.19 10:23 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=