eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawe załączanie się ESPRe: Ciekawe załączanie się ESP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Date: Sun, 12 May 2019 21:38:20 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <qb9snk$nmp$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5cd16d8a$0$15196$426a34cc@news.free.fr>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1557689908 24281 89.70.94.204 (12 May 2019 19:38:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 May 2019 19:38:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    In-Reply-To: <5cd16d8a$0$15196$426a34cc@news.free.fr>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656353
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze:
    > Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i
    > zauważyłem ciekawą przypadłość: kiedy jadę przez kilka kilometrów bez
    > biegu, to po jakichś 5 minutach włącza się system ESP (tzn. zapala się
    > ikonka ESP). Szosa sucha, prędkość między 50 a 80 km/h, o żadnej utracie
    > przyczepności nie może być mowy. Zresztą ikonka świeci się światłem
    > ciągłym, nie miga. Przy podobnej jeździe, ale na biegu, ESP się nie
    > włącza.
    >
    > Czy tak ma być? Po co ktoś to tak wymyślił?

    Mechanikiem nie jestem ale czasem lubię pogrzebać w elektronice auta.
    Jedynie z tej pozycji mógłbym spróbować wysnuć hipotezę. Skoro świeci
    się ESP światłem ciągłym - oznacza to zwykle awarię (w Dusterze też tak
    jest) oraz deaktywację tego układu.

    Wątpię aby jakiś trefny czujnik to był. Obstawią niewłaściwą
    eksploatację samochodu - zwykle na luzie nie zaleca się zjeżdżać z górki
    lub wręcz surowo zabrania strasząc utratą gwarancji. Takie wpisy
    widywałem w instrukcjach obsługi paru aut jakie miałem.

    Nie wiem czy w Dusterze też tak jest. Pewnie jakiś algorytm stwierdza,
    że czujniki przekazują niewłaściwe dane względem obrotów silnika przez
    dłuższy czas. Gromadzone są błędy tymczasowe, po ich nazbieraniu w
    odpowiedniej ilości - awaria. Gdy znów zaczniesz poprawnie eksploatować
    auto, "awaria" znika.

    Czytałem, że podpinałeś komputer i nie było błędów. Pytanie: czy Twój
    czytnik pokazuje również błędy tymczasowe również? Np. w swoim aucie
    miałem tak, że gdy podłączyłem kompa w serwisie, bo DPF mi się
    przytykał: było kilka tymczasowych o przekroczeniu zakresu i w końcu
    główny. Mało tego, mechanik pokazał mi całą litanię błędów o wymianach
    żarówek w tablicy rejestracyjnej, drzwiach bocznych, chwilowym
    odłączeniu jednego z akumulatorów itp. Tych błędów na swoim kompie nie
    byłem w stanie odczytać, odpytując nawet wprost moduł komfortu. Może
    tego doświadczasz również?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: