  • 1. Data: 2010-02-25 01:25:59
    Temat: Ciekawa metoda testu stabilizacji.
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    Hej,

    Natrafiłem na ciekawy wątek na dpreview. Ktoś wpadł na pomysł, żeby
    przykręcić od spodu (do K7) laser i zobaczyć jak duży ruch potrafi aparat
    ustabilizować. Wiadomo - matryca się porusza, laser nie.
    Wnioski poparte zdjęciami można znaleźć tu:
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=103
    6&message=34626139

    Co o tym sądzicie? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 2. Data: 2010-02-25 07:11:36
    Temat: Re: Ciekawa metoda testu stabilizacji.
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustabilizować. Wiadomo - matryca się porusza, laser nie.
    > Wnioski poparte zdjęciami można znaleźć tu:

    Interesujące. Korzystając z tego pomysłu można by stworzyć jakiś
    matematyczny model "drżących rąk", a następnie zbudować serwomechanizm,
    który pozwoliłby prowadzić testy porównawcze w takich samych warunkach. Do
    dzieła! ;)

    --
    Lol

  • 3. Data: 2010-02-25 07:17:18
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Lol wrote:
    > U?ytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisa? w wiadomo?ci

    6&message=34626139

    > Interesuj?ce. Korzystaj?c z tego pomys?u mo?na by stworzyae jaki?
    > matematyczny model "dr??cych r?k", a nastepnie zbudowaae serwomechanizm,
    > który pozwoli?by prowadziae testy porównawcze w takich samych warunkach. Do
    > dzie?a! ;)

    Czy model uwzględni delirium tremens?

    wer

  • 4. Data: 2010-02-25 07:24:03
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Czy model uwzględni delirium tremens?
    >
    > wer

    Myślę, że może. Potrzebna jest tylko grupa deliryków do pobrania próbek...
    ;)

    --
    Lol

  • 5. Data: 2010-02-25 07:37:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-25 08:11:36 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > Interesujące. Korzystając z tego pomysłu można by stworzyć jakiś
    > matematyczny model "drżących rąk", a następnie zbudować serwomechanizm,
    > który pozwoliłby prowadzić testy porównawcze w takich samych warunkach.

    Jakiś czas temu wpadłem na taki pomysł, ale zamiast lasera lepszy byłby
    SCAT - jest to urządzenie używane przy szkoleniu zawodników strzelectwa
    sportowego, które składa się emitera punktowego i specjalnej tarczy
    podłączonej do komputera, która rejestruje dokładnie ruch lufy.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-02-25 07:57:11
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sportowego, które składa się emitera punktowego i specjalnej tarczy
    > podłączonej do komputera, która rejestruje dokładnie ruch lufy.

    No to problem rozwiązany ;). Trzy emitery pod kątem 90 stopni, trzy tarcze i
    mamy przestrzenny model przestrzenno-czasowy (zakładając, że ten SCAT
    rejestruje odpowiednio szybko). Teraz tylko Adam Słodowy... ;)

    --
    Lol

  • 7. Data: 2010-02-25 09:57:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-25 08:57:11 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > No to problem rozwiązany ;). Trzy emitery pod kątem 90 stopni, trzy tarcze

    A po co 3? Jeden wystarczy - da opis w 2 osiach i to powinno wystarczyć
    do stworzenia urządzenia naśladującego drżenie rąk.

    > i mamy przestrzenny model przestrzenno-czasowy (zakładając, że ten SCAT
    > rejestruje odpowiednio szybko).

    Rejestruje. Ma jeszcze jedną ciekawą funkcję, jaką jest podłączenie pod
    mechanizm kurkowy broni, co pozwala zarejestrować moment strzału. Ale
    żeby to połączyć z aparatem, to już byłaby ostra dłubanina. Zresztą
    powinien wystarczyć zsynchronizowany zegar w kadrze.

    > Teraz tylko Adam Słodowy... ;)

    Noo ;-) Ma ktoś znajomego gościa od robotyki z zacięciem modelarskim?

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-02-25 10:47:35
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > A po co 3? Jeden wystarczy - da opis w 2 osiach i to powinno wystarczyć do
    > stworzenia urządzenia naśladującego drżenie rąk.

    W sumie pewnie uproszczony model byłby wystarczający, ale do stworzenia
    modelu przestrzennego, jednak wystarczą "tylko" 2 takie rejestratory.

    A swoją drogą interesujące, czy w laboratoriach producentów maja takie
    urządzenia - ja sądzę, że tak.

    --
    Lol

  • 9. Data: 2010-02-25 10:47:46
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 08:17:18 +0100, b...@n...pl napisał(a):

    >>> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=103
    6&message=34626139

    > Czy model uwzględni delirium tremens?

    Pomysł na kolejny marketingowy gadżet - opcje tematyczne stabilizacji
    (menu w aparacie lub dodatkowe pokrętło)
    - "cold outside & no f*n' gloves" mode
    - "yeah, let's drink one more, buddy!" mode
    - "smile babe, smi-ykhym-ile" mode
    - "the next day syndrome" mode
    - "we're sailing!" mode
    - "polish roads" mode
    itd.

    ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 10. Data: 2010-02-25 21:31:50
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Lol pisze:

> [...]
    > modelu przestrzennego, jednak wystarczą "tylko" 2 takie rejestratory.
    >
    > A swoją drogą interesujące, czy w laboratoriach producentów maja takie

    Zapewne mają, bo muszą porównywać różne rozwiązania stabilizacji. Ale ja
    doszedłem do tego, że jeśli ktoś potrzebuje stabilizacji, to powinien
    wyłącznie testować przy pomocy WŁASNEJ łapy. Wszelkie testy
    przeprowadzone w sposób obiektywny i powtarzalny będą dotyczyć
    statystycznego użytkownika. Pomysł z diodą laserową jest fajny, można
    przetestowac jakie efekty dają różne sposoby trzymania aparatu.