  • 11. Data: 2010-10-19 08:39:17
    Temat: Re: Cicha karta graficzna?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    news:slrnibotua.i86.samotnik@localhost.localdomain..
    .
> [...]
    > builtin, ale jak już mam desktopa, to bym w coś pograł. Jaką kartę kupić,
    > żeby
    >
    > a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
    > potrafi (1920x1080)
    > b) była cicha.
    >
    > Rozumiem, że wiatraki na kartach kręcą się również ze zmienną prędkością?
    > Idealnie byłoby, gdyby w trakcie pracy biurowej w ogóle się nie kręcił.
    > ;-) W trakcie grania hałas ma mniejsze znaczenie.
    >
    > Wybaczcie naiwne pytania, ale na dziesięć niemal lat wypadłem z tematyki

    http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.p
    hp?mID=106&cPath=2

    Taniej juz nie bedzie..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-10-19 08:47:16
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 18 Paź, 18:37, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
    > potrafi (1920x1080)
    > b) była cicha.

    Ja od zarania dziejów (czyli od jakiś 15 lat ;) kupując jakąkolwiek
    grafikę brałem pod uwagę (poza osiągami) wielkość radiatora. Następnie
    wywalałem całkowicie firmowy wiatrak (czasem z dużym fragmentem
    plastiku czy innego tunelu). Zamiast tego kupowałem jakiś duży (12cm)
    wiatrak i jeżeli był na 12V to podpinałem go pod 5V. Teraz są super
    wypasione ciche modele (np. Scythe gentle typhoon 500rpm, polecam).
    Wiatrak taki montuję tak aby nadmuch kierowany był na radiator, sposób
    montażu w zasadzie dowolny (najczęściej na sztywnych drutach). Nigdy
    nie miałem problemu z temperaturą grafiki, a taki duży wiatrak nawet
    pędzony powoli, będzie miał większą wydajność niż 4cm popierdółki,
    które wyją koszmarnie.

    Pzdr.
    L.

  • 13. Data: 2010-10-19 10:12:57
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Witaj,

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Wielki_test
    _24_kart_graficznych_od_850_do_2000_zl-3020.html
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_20_kar
    t_Radeon_za_200-600_zl-2849.html
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_14_kar
    t_GeForce_za_270-550_zl-2714.html

    Z pół roku temu badałem temat i generalnie GeForce żarł więcej prądu i
    grzał się mocniej jak Radeon, więc wymagał więcej od chłodzenia,
    ostatnio chyba wyszło coś lepszego pod tym względem od NV. Ja pół roku
    temu nabyłem HISa z chłodzeniem iCooler (to chyba Arctic Cooling), o
    tego
    http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_575
    0_iCooler_IV/29.html
    i jestem bardzo zadowolony (po tym zmieniłem chłodzenie CPU, bo zacząłem
    go słyszeć, a po tym zasilacza... a po tym HDD na cichszy :)
    Szybkie karty pasywne raczej odradzam, bo i tak w wysiłku wymagają
    dobrego śmigła (obudowa).

    Grzegorz