  • 1. Data: 2010-10-18 16:37:29
    Temat: Cicha karta graficzna?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Po sześciu latach sprawiłem sobie znowu desktopa i jestem zszokowany, że
    jest dużo ciszej, niż stary laptop! Rewelacja. Na razie korzystam z karty
    builtin, ale jak już mam desktopa, to bym w coś pograł. Jaką kartę kupić,
    żeby

    a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
    potrafi (1920x1080)
    b) była cicha.

    Rozumiem, że wiatraki na kartach kręcą się również ze zmienną prędkością?
    Idealnie byłoby, gdyby w trakcie pracy biurowej w ogóle się nie kręcił.
    ;-) W trakcie grania hałas ma mniejsze znaczenie.

    Wybaczcie naiwne pytania, ale na dziesięć niemal lat wypadłem z tematyki
    sprzętu...
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2010-10-18 17:28:51
    Temat: Re: Cicha karta graficzna?
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Samotnik" wrote:
    > a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
    > potrafi (1920x1080)
    > b) była cicha.

    Mój ostatni zakup - EVGA GTX460 768MB SC z referencyjnym chłodzeniem:
    zaskakująco cicha, choć nie bezszelestna. W teście porównawczym z innymi
    kartami z rodziny wypadła na równi z Gigabyte GTX460 1GB z ichnim
    chłodzeniem, więc do wyboru do koloru, choć ja wziąłem EVGA z dwóch
    powodów - przyzwyczajenie i podniesione taktowania. No i wersja 768MB
    SC spokojnie sobie radzi w mojej rozdziałce. I tak, nadaje się do nowości.

    Co ciekawe - GTX460 jest mocniejszy od GTX260, którego miałem wcześniej,
    mniejszy, znacznie chłodniejszy (karta ma 33 stopnie w idle), mniej prądożerny,
    a przede wszystkim znacznie cichszy. Coś jak GTX260 po spowolnieniu wentyla
    sporo poniżej prędkości domyślnej.

    Żeby nie było, że coś mi zagłusza kartę i dlatego wydaje mi się, że jest cicha:
    Konfig chłodzenia: skrzynka Fractal Design Define R2 - wyłożona fabrycznymi
    matami, z filtrami, fajna i dość szczelna, na CPU wentylator w idle nie przekracza
    900RPM, z tyłu jest 1x Noctua P12 @900RPM, z przodu 2x Fractal Design
    120mm silent series 1000RPM nominalnie, podpięte na 5v, więc pewnie
    500RPM nie osiągają. Zasiłka Tagan U33II 600W, montowany na dole budy.
    GTX260 było w tym setupie wyraźnie słychać, teraz zrobiło się zdecydowanie
    ciszej i chłodniej. Nawet się zastanawiam, czy nie zamienić tylnego wentyla
    na kolejnego Fractala @ 5v...

    > Rozumiem, że wiatraki na kartach kręcą się również ze zmienną prędkością?

    Tak, pod obciążeniem przyśpieszają, jedne mocniej, drugie słabiej...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 3. Data: 2010-10-18 19:14:09
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 16:37:29 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Jaką kartę kupić,
    > żeby
    >
    > a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
    > potrafi (1920x1080)
    > b) była cicha.

    Cokolwiek z chłodzeniem Arctic Cooling, lub cokolwiek + chłodzenie
    Arctic Cooling. Jestem pozytywnie zaskoczony poziomem hałasu tegoż,
    niedawno brat założył na GF250. Niestety - cena 100 zł, i chyba traci
    się gwarancję (to drugie było mało istotne).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-10-18 20:04:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.10.2010 MadMan <m...@n...wp.pl> napisał/a:

> [...]
    > niedawno brat założył na GF250. Niestety - cena 100 zł, i chyba traci
    > się gwarancję (to drugie było mało istotne).

    A coś ze standardowym chłodzeniem, ot tak, z pudełka? Mocno to hałasuje w
    trakcie pracy biurowej?
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2010-10-18 20:20:55
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-18 22:04, Samotnik pisze:

    > A coś ze standardowym chłodzeniem, ot tak, z pudełka? Mocno to hałasuje w
    > trakcie pracy biurowej?

    Wspomniany już Gigabyte GTX 460 z niereferencyjnym chłodzeniem. O ile
    się nie mylę, wersja OC takie ma - 2 wentylatorki zamiast jednego.
    Jestem pozytywnie zaskoczony. Jest cichsza od Sapphire 4870.
    Na biegu jałowym szumi trochę, jak... sam nie wiem, co. W każdym razie
    jest to szum neutralny, nie przeszkadza grającemu 3 m obok TV.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w

  • 6. Data: 2010-10-18 21:10:18
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > A coś ze standardowym chłodzeniem, ot tak, z pudełka? Mocno to hałasuje w
    > trakcie pracy biurowej?

    Mam 480GTX Gigabyte. Przed zakupem naczytalem sie jakie to glosne,
    zalezalo mi jednak na wydajnosci i ostatecznie zdecydowalem sie na ta karte.
    Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - w normalnej pracy karty nie
    slychac. Zaznaczam, ze zalezalo mi na cichym sprzecie. Na procku
    siedzi Akasa Apache z obrotami w wiekszosci wypadkow obnizonymi do ok
    800RPM. Zasilalka rowniez jest cicha. Karta odzywa sie podczas mocniejszego
    obciazenia w grach, ale nadal nie jest to halas powodujacy dyskomfort,
    po prostu ja slychac troche i tyle. Zatem nie daj sie przestraszyc
    audiofilom trzymajacym glowe w obudowie. ;]

  • 7. Data: 2010-10-18 21:13:31
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    .

    > A coś ze standardowym chłodzeniem, ot tak, z pudełka? Mocno to hałasuje w
    > trakcie pracy biurowej?

    http://pclab.pl/art43436-9.html

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-10-18 21:46:36
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-10-18 18:37, Samotnik pisze:
> [...]
    > ;-) W trakcie grania hałas ma mniejsze znaczenie.
    >
    > Wybaczcie naiwne pytania, ale na dziesięć niemal lat wypadłem z tematyki

    Moze napisz co teraz posiadasz, bo dla kazdego "cicha" oznacza co innego.

  • 9. Data: 2010-10-18 22:33:26
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Waldek" wrote:
    > http://pclab.pl/art43436-9.html

    Z 1GB zdecydowanie Gigabyte. EVGA 1GB niestety ma znacznie
    głośniejsze chłodzenie, inne niż wersja 768MB.

    Ja jestem zadowolony, że w końcu pojawił się produkt nv nadający
    się dla graczy zboczonych pod kątem cichej pracy sprzętu. Nie gra
    się cały czas, a podczas normalnej pracy lub słuchania muzyki im
    ciszej, tym lepiej. Swoją drogą moja karta po długim obciążeniu
    furmarkiem nadal nie jest z kategorii głośnych. Bardziej słychać
    wentylator CPU...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 10. Data: 2010-10-19 05:50:57
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 20:04:06 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > A coś ze standardowym chłodzeniem, ot tak, z pudełka? Mocno to hałasuje w
    > trakcie pracy biurowej?

    Poprzednio był Zalman. Straszliwie wysoki dźwięk, słyszałem z pokoju
    obok.
    Na niektórych kartach jest chłodzenie AC, np. ta:
    http://www.agito.pl/karty-graficzne/twintech-gtx-260
    -arctic-cooling-twinturbo-pro-896mb-ddr3-pci-e-box.0
    .360733.html
    zdaje się że to takie chłodzenie jak brat kupił (a kupił Twin Turbo
    Pro).

    Z mocnych kart:
    http://www.sparkle-polska.pl/News/CalibreX480/news_C
    alibreX480_pl.html