  • Data: 2012-05-14 08:21:30
    Temat: Re: Chwytak do SMD
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-11 20:52, Jerry1111 pisze:

    > Peseta 3SA. Niektore (nie pamietam producenta - w firmie jest) sa w
    > wersji z dosc grubymi sciankami, zeby sie za szybko nie wygiely 'na
    > zewnatrz'. IMO nic lepszego nie znajdziesz.

    Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi. Utwierdziły mnie w przekonaniu,
    że jeszcze da się zdobyć dobrze narzędzia.
    Narzędzia Xytronica są jakieś takie "blaszane", może i włos da się tym
    podnieść, ale uchwycenie całkiem sporego elementu SMD to dla nich
    wyzwanie. Póki co staram się używać elementów min 0805, chociaż ze
    scalakami już się przesiadłem na TSSOP i np. TQFP100 - z tym nie ma
    problemu, a z prostymi, wydawałoby się, elementami...
    Kiedyś miałem pincetkę ze żłobkowanymi końcami - i ta spokojnie trzymała
    wszystko, co chwyciła (0805 spokojnie), a te niby "elektroniczne" i "do
    SMD" to jakieś takie... jak chińskie odsysacze - niby działają, ale jak
    masz coś zrobić, to trzeba wziąć stary polski.
    Niestety oznaczenie 3SA jest dość ogólne, ale stanowi dobry punkt
    zaczepienia. Dzięki jeszcze raz.
    Gdyby ktoś jeszcze coś chciał zaproponować, to bardzo proszę.

    Pozdrawiam

    DD