    From: HaMMeR <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chwilowe przeciążanie zasilacza impulsowego
    Date: Fri, 13 Nov 2009 09:17:48 +0100

    Michał Lankosz wrote:
    > Użytkownik "HaMMeR"<t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie co mam powiedzieć sprzedawcy, żeby sprzedał zasilacz
    > spełniający oczekiwania? 12V, jaki prąd i co jeszcze, na co nie rozdziawi
    > szczęki ze zdziwienia, albo powie że nie ma mimo, że ma, tylko o tym nie
    > wie?
    >
    > Michał

    Obawiam sie, ze z zadnym sprzedawca detalicznym to 'nie pogadasz'...
    Zdac sie musisz chyba na grupowiczow, aby zapodali jakies
    sugestie wg ktorych albo bedziesz szukal gotowca (zapytania
    droga internetowa producentow zasilaczy), albo sam wykonasz takowy,
    zgodny z tymi sugestiami. Nie wiem jakie urzadzenie ma obslugiwac
    ten silnik i nie wiem zatem, jaka stabilnosc obrotow jest wymagana,
    ale sadze, ze skoro jest tam elektronika, to obroty sa stabilizowane wlasnie
    dzieki niej, a zatem zasilacz moze byc dosyc prosty, liniowy (lepiej sytabilizowany)
    z tym, ze musi sie charakteryzowac spora, chwilowa wydajnoscia pradowa
    (na wyjsciu musi posiadac duza pojemnosc (kondensator lub kilka)
    I wlasnie o to mozesz sie pytac producentow zasilaczy liniowych,
    bo jak zrozumialem, to ma byc zasilacz 'fabryczny' i z 'papierami'..:)