eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaChwilowe przeciążanie zasilacza impulsowego › Re: Chwilowe przeciążanie zasilacza impulsowego
  • Data: 2009-11-13 11:50:14
    Temat: Re: Chwilowe przeciążanie zasilacza impulsowego
    Od: HaMMeR <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał Lankosz wrote:
    > Użytkownik "HaMMeR"<t...@a...pl> napisał w wiadomości
    > news:hdj4nh$1n4g$1@newsread2.aster.pl...
    >> Obawiam sie, ze z zadnym sprzedawca detalicznym to 'nie pogadasz'...
    >> Zdac sie musisz chyba na grupowiczow, aby zapodali jakies
    >> sugestie wg ktorych albo bedziesz szukal gotowca (zapytania
    >> droga internetowa producentow zasilaczy), albo sam wykonasz takowy,
    >> zgodny z tymi sugestiami. Nie wiem jakie urzadzenie ma obslugiwac
    >> ten silnik i nie wiem zatem, jaka stabilnosc obrotow jest wymagana,
    >> ale sadze, ze skoro jest tam elektronika, to obroty sa stabilizowane
    >> wlasnie
    >> dzieki niej, a zatem zasilacz moze byc dosyc prosty, liniowy (lepiej
    >> sytabilizowany)
    >> z tym, ze musi sie charakteryzowac spora, chwilowa wydajnoscia pradowa
    >> (na wyjsciu musi posiadac duza pojemnosc (kondensator lub kilka)
    >> I wlasnie o to mozesz sie pytac producentow zasilaczy liniowych,
    >> bo jak zrozumialem, to ma byc zasilacz 'fabryczny' i z 'papierami'..:)
    >>
    >
    > To właśnie czynię. Stabilizacji obrotów nie ma i na moje oko nie potrzeba.
    > Silnik nie jest mocno obciążany, pewna nierówność obciążenia występuje, ale
    > związana z tym zniana obrotów nie jest zjawiskiem szkodliwym. Napięcie na
    > silniku zmienia się od 12 do ok 15-16V - w układzie jest przetwornica
    > podwyższająca.
    >
    > Michał
    >
    >
    ------------------

    Przetwornica? A z jakiego napiecia na jakie? I po co?
    Oczywiscie ta przetwornica jest integralna czescia wymienionej
    w twoim wiodacym poscie elektroniki, nieprawdaz?
    A moze jest to nie przetwornica, a regulator reagujacy na obciazenie silnika?
    Zaobserwoj, kiedy sie to napiecie na silniku zmienia i czy te zmiany zachodza
    w powiazaniu np. ze zmiana obrotow (zminiejszenie, zwiekszenie), czy tez na
    skutek jakiegos innego fizycznie obserwowalnego zjawiska?
    Im wiecej podasz informacji, tym bardziej precyzyjne odpowiedzi mozesz od nas
    otrzymac. Jaka wartosc ma napiecie zasilajace cala 'elektronike'?

    K

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: