  • Data: 2017-10-11 05:53:02
    Temat: Re: Chore czy normalne?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gwarancja to nie narzedzie umozliwiajace producentom produkcje i sprzedaz urzadzen o
    zywotnosci rownej gwarancja plus jeden dzien. Idea gwarancji to odpowiedzialnosc
    producenta za naprawe lub wymiane w przypadku wady fabrycznej. Dwa lata to dobry
    okres czasu umozliwiajajacy wykrycie i poprawienie wad umozliwiajacy dalasza
    wieloletnia eksploatacje. Jesli producenci cwaniakuja i produkuja rzeczy z
    zaplanowanym dowolnym czasem zycia po skonczeniu gwarancji to ustawodawca(y) maja w
    zakresie obowiazkow przedluzyc czas odpowiedzialnosci producenta. Nie moze byc czegos
    takiego jak zaplanowany czas zycia urzadzenia. Urzadzenia o duzej zywotnosci nie
    musza byc wielokrotnie drozsze. Jesli zostaje zaplanowany czas zycia to odbywa sie to
    tak ze uszkodzeniu bedzie ulegal jeden z istotnych elementow urzadzenia. I wystarczy
    poprawic jeden element. Wymiana urzadzen na nowsze nie musi wymuszac zaplanowany czas
    zycia a moda czy pojawienie sie podobnych urzadzen o lepszych parametrach. Dobrym
    przykladem sa komputery. Byly i sa zamieniane na lepsze. Stare pelnosprawne byly
    utylizowane nie dlatego ze sie popsuly a dlatego ze byly mniej wydajne. Podobnie z
    telewizorami. Byly i sa wymieniane nie dlatego ze sie popsuly tylko ze moda i
    funkcjonalnosc sie zmienily. Ze dwadziescia lat temu kupilismy jeden z pierwszych
    panoramicznych telewizorow jakie pojawily sie na rynku. Popsul sie raz na gwarancji.
    Z dziesiec lat temu dalem go komus. Dzisiaj sie dowiedzialem ze zdechl i ze wzgledu
    na wiek i jego zerowa wartosc nie bedzie naprawiany. Mial dwa lata gwarancji i
    dzialal dwadziescia lat. Vzy producenci telewizorow stracili? Nie stracili bo przez
    ostatnie dziesiec lat zmienilem dwa telewizory i aktualnie uzywam projektora. Nie
    zmienialem sprzetow bo sie uszkodzily a zuzyly funkcjonalnie. Kazdy nastepny byl
    lepszy pod wzgledem funkcjonalnosci od poprzedniego. Jak kiedys potrzebowalem bardzo
    duzo drukowac to kupilem HP 6MP. Przez pierwszy rok zuzylem cztery kasety i kazda
    byla raz regenerowana. Drukarke mam do dzisiaj i po kilkunastu latach dziala, drukuje
    z jakoscia jak byla wyjeta z pudelka. Producent na mojej drukarce nic nie stracil.
    Gdyby sie popsula zaraz po gwarancji czyli rok po czasie w jakim mi byla bardzo
    potrzebna to nie kupil bym drugiej o podobnych parametrach bo by do niczego nie byla
    mi potrzebna. Po dwoch latach musialem miec malo wydrukow ale w formacie A3,A2 i A1.
    Zlecalem drukowanie bo mi sie to bardziej oplacalo niz kupienie drukarki albo plotera
    A1.