-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Date: Sat, 08 Jun 2013 23:21:40 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <kp0799$o5p$1@node1.news.atman.pl>
References: <kp00c1$nm2$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: user-31-175-17-111.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1370726505 24761 31.175.17.111 (8 Jun 2013 21:21:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Jun 2013 21:21:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130509 Thunderbird/17.0.6
In-Reply-To: <kp00c1$nm2$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494440
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
> Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
> trochę się boję.
> Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?
Poruchałbym ale się boję...
W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
"rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
samy "dole".
Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KM
Oczywiście wykręcanie do granic możliwości to już duże ryzyko
"klęknięcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsłabszej do
poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie żadnych strat na
wytrzymałości.
W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze
205KM różniące się turbo i wtryskami. Z tego najsłabszego na seryjnym
osprzęcie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "słupek"
zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi
praktycznie podwojenie mocy...
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 08.06.13 23:52 scobowski
- 09.06.13 08:44 Baczek
- 09.06.13 12:04 ZIWK
- 09.06.13 12:11 Lewis
- 09.06.13 12:24 X-Man
- 09.06.13 21:53 Lisciasty
- 10.06.13 11:22 omega_fan
- 10.06.13 12:26 wchpikus
- 10.06.13 12:49 Iksiński
- 10.06.13 12:57 X-Man
- 10.06.13 12:59 wchpikus
- 10.06.13 19:15 m...@i...pl
- 10.06.13 19:18 Lisciasty
- 10.06.13 19:22 Lisciasty
- 10.06.13 19:28 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?