eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptunning- czy to się opłaca?Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Date: Sat, 08 Jun 2013 23:21:40 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <kp0799$o5p$1@node1.news.atman.pl>
    References: <kp00c1$nm2$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-31-175-17-111.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1370726505 24761 31.175.17.111 (8 Jun 2013 21:21:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Jun 2013 21:21:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130509 Thunderbird/17.0.6
    In-Reply-To: <kp00c1$nm2$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494440
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    > 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    > Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    > trochę się boję.
    > Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?

    Poruchałbym ale się boję...

    W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
    "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
    w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
    samy "dole".
    Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KM
    Oczywiście wykręcanie do granic możliwości to już duże ryzyko
    "klęknięcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsłabszej do
    poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie żadnych strat na
    wytrzymałości.

    W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze
    205KM różniące się turbo i wtryskami. Z tego najsłabszego na seryjnym
    osprzęcie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "słupek"
    zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi
    praktycznie podwojenie mocy...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: