eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptunning- czy to się opłaca?Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
  • Data: 2013-06-09 12:04:50
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: ZIWK <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
    > W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    >> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    >> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    >> Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    >> trochę się boję.
    >> Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?
    >
    > Poruchałbym ale się boję...
    >
    > W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
    > "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
    > w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
    > samy "dole".
    Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie
    bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są
    wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne
    charakterystyki dolotu.
    Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie
    handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki
    X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli
    kupujesz części to ważny jest numer VIN.

    Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością
    części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych
    powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych...
    Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i
    porównać numery wszystkich kluczowych elementów.
    Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si
    jego błyskawicznym zgonem

    > Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KM
    > Oczywiście wykręcanie do granic możliwości to już duże ryzyko
    > "klęknięcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsłabszej do
    > poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie żadnych strat na
    > wytrzymałości.
    Jeśli silnik to 130KM stłumione ze względów finansowych, technicznych
    lub podatkowych do 90KM to masz rację...

    1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe -
    łatwe do obrócenia :( ...

    Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a
    dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów
    - czy to reż da się załatwić?


    > W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze
    > 205KM różniące się turbo i wtryskami. Z tego najsłabszego na seryjnym
    > osprzęcie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "słupek"
    > zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi
    > praktycznie podwojenie mocy...


    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: