eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptunning- czy to się opłaca?Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
  • Data: 2013-06-09 12:11:51
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-06-09 12:04, ZIWK pisze:
    > W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
    >> W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    >>> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    >>> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    >>> Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    >>> trochę się boję.
    >>> Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?
    >>
    >> Poruchałbym ale się boję...
    >>
    >> W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
    >> "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
    >> w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
    >> samy "dole".
    > Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie
    > bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są
    > wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne
    > charakterystyki dolotu.
    > Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie
    > handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki
    > X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli
    > kupujesz części to ważny jest numer VIN.

    Owszem są i takie, ale i takie jak mówię, cały przekrój mocowy to
    dokładnie ten sam blok i głowica... dlatego mówię że w większości a nie
    wszystkie.


    > Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością
    > części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych
    > powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych...
    > Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i
    > porównać numery wszystkich kluczowych elementów.
    > Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si
    > jego błyskawicznym zgonem

    Nie mówię o bezkrytycznym, napisałem że do pewnego momentu robi się po
    prostu to co fabryka wypuściła jako najmocniejszy a powyżej to już
    trzeba przemyśleć...

    > 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe -
    > łatwe do obrócenia :( ...

    A to inna inszość, swoją drogą kupowanie diesla to w większości durna
    moda niż faktyczna uzasadniona potrzeba.

    > Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a
    > dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów
    > - czy to reż da się załatwić?

    Owszem da się. O hamulcach nie wspominając.



    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: