    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Date: Wed, 02 Sep 2015 20:36:49 +0200
    <mrvnn1$uju$1@dont-email.me> <mrvu4b$i3r$1@srv.chmurka.net>
    <yrhnbqltcytj$.1n58ztnkdvf7x$.dlg@40tude.net>
    <ms160r$slj$1@srv.chmurka.net> <ms4o6v$39t$1@node2.news.atman.pl>
    <ms5d91$ecv$1@srv.chmurka.net> <ms5ufd$74l$1@node2.news.atman.pl>
    <ms6747$9pi$1@srv.chmurka.net> <ms6cl0$l0c$1@node2.news.atman.pl>
    <55e6db56$0$4782$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6mo9$hq7$1@node1.news.atman.pl>
    <55e6e0c7$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6obo$1o8$1@node2.news.atman.pl>
    <55e6f168$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6t14$oq6$1@node1.news.atman.pl>
    <55e70012$0$4767$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms72od$uv8$1@node1.news.atman.pl>
    <55e71667$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms75eq$25t$1@node1.news.atman.pl>
    <55e72d88$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms7c94$98k$1@node1.news.atman.pl>
    <55e73d1a$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-09-02 20:16, J.F. wrote:

    > Ale wiesz, ze osiedle nie powstanie w ciagu 15 lat ?
    >
    > A gwarancje ekrany maja na 15 czy 30 lat ?

    Nie wiem ile lat mają gwarancji, ale pamietam, że na Trasie Toruńskiej w
    DC przerdzewiały na wylot w niecałą dekadę.

    Zresztą zabacz jak to w praktyce wygląda. A2 na odcinku Łódź-Konotopa
    całą praktycznie obudowali, a wjeżdzasz do Warszawy i na S8 ekrany się
    urywają - zaczynają się dopiero na Bemowie, choć i tak można z jezdni
    zobaczyć taki obrazek (blok był wcześniej OIDP).

    https://www.google.pl/maps/@52.2434912,20.8937875,3a
    ,75y,152.28h,85.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTOKlm4TLHYxa
    TEKyG6ndlQ!2e0!7i13312!8i6656

    Dozwolona prędkość 120.

    Gdzie sens i logika obudowania ekranami lasów i potencjalnych zabudowań
    a zostawiania takich baboli?

    > A maja, maja
    > http://budownictwo.wnp.pl/kolejna-odslona-sporu-ws-b
    udowy-810-km-drog-betonowych,255066_1_0_0.html

    Sam widzisz.

    > Tylko czy z tych funduszy starczy na ustawe, czy na razie walcza na media.

    Myślę że tego akurat ustawą się nie załatwi.

    > Kosztorys to tam bedzie przygotowany miesiace.
    > A potem tylko trzeba zadecydowac w ktorej pozycji zejsc z pierwotnej
    > ceny, w miare postepu w licytacji.

    Czyli zrobić nowy na kolanie. Widzę mnóstwo negatywnych konsekwencji i
    żadnego pozytywu.

    > I tak liczy sie sumaryczna kwota, chodziloby tylko o to, aby miala od
    > razu poparcie w szczegolowym cenniku, ktory bylby wiazacy na przyszlosc.

    Jak coś ma być wiążące, to powinno być dobrze przygotowane.

    > Bo chodzi o to, aby oferent mogl sie zapoznac z pozostalymi ofertami i
    > je przebic.
    > Wyszlo ci, ze absolutne minimum to jest np 500mln, bez licytacji to
    > zlozysz oferte moze na 550, moze na 700, moze na 900 - trzeba pomyslec.
    > A tak to uslyszysz ze ktos oferuje za 700, to powiesz "a ja 699". Trzeci
    > powie "698", pierwszy "695" i tak sie potoczy. Do ilu - nie wiadomo.

    Ostatnio po rozstrzygnięciu przetargów na ogół okazuje się, że wychodzi
    już poniżej kosztorysu inwestorskiego. Mam wątpliwości czy to dobrze i
    czy należy schodzić jeszcze bardziej (i czy się da). W końcu mamy
    doświadczenie, ze kierowanie się wyłącznie kryterium ceny kończy się
    słabo. Nie ma bata - jak zejdą za niskop to albo po prostu bedą ruchać
    podwykonawców (za co w końcu i tak GDDKiA zapłaci), albo zrobią poniżej
    standardów. No chyba że mają takie marże. Ale obstawiam dwie pierdwsze
    możliwości - a w zasadzie pierwszą.

    > Ale skoro juz te 695 mln wygralo, to roznicy wielkiej nie ma czy
    > szczegolowy kosztorys do tego dotrze razem z oferta, czy 5 minut
    > pozniej, czy miesiac pozniej - byle przed podpisaniem umowy :-)

    Jest różnica - nie chcesz mieć kosztorysu robionego na kolanie i
    mającego udowodnic cenę. Nie od tej strony się to robi. To proszenie się
    o klopoty. Zarówno dla generalnego jaki i inwestora.

    Shrek.