    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 27 Jan 2015 18:23:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: Chinski scalak SGM 8592
    From: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 27, 2015 at 5:42:00 PM UTC-5, Jakub Rakus wrote:
    > On 26.01.2015 23:12, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Producentem układu jest firma SGMicro, ale co dziwne na ich stronie nie
    > ma tego scalaka w dziale "products", tak jakby już go nie produkowali...
    > Gdzieś na jakimś ruskim forum dokopałem się informacji, że jest to
    > podwójny wzmacniacz tzw. precyzyjny, rail-to-rail. Z kolei na stronie
    > producenta gdzieś głęboko w przykładowych aplikacjach można natrafić na
    > tabelkę z danymi:
    > Vos 500uV
    > Vcc max 5.5V
    > GBP 1,45MHz
    > Slew rate 0.9V/us
> [...]

    Dzieki za zainteresowanie i pare cennych informacji. Rzeczywiscie jakies cudo to-to
    nie jest.
    W oparciu o to co mi wyczailes oraz zblizona opinie Romana, potraktuje ten
    podzespol jako dzialajaca czarna skrzynke. Musze tylko metoda prob i bledow
    wyczaic gdzie jest wyjscie. I wcale nie jestem pewien czy do moich celow to sie
    nada, gdyz mnie chodzi o krotkie czasy narastania i w ogole o to, by odbiornik
    byl ekstremalnie szybki i dzialal przy jaknajkrotszych impulsach swietlnych. rzedu
    kilku, gora kilkunastu, nanosekund.

    Wiem juz, ze tam zastosowano diode PIN bo do ukladu odbiorczego doprowadzone
    jest napiecie 100 V jako "bias".
    Chetnie poczytalbym jaki najszybszy wzmacniacz uzyc do wzmocnienia zapewne
    zaszumionego sygnalu z tej diody i ew. uformowania go do dalszej "obrobki".

    W kazdym razie jestes niezly jako elektroniczny detektyw; ja tez szukalem ladnych
    pare godzin i nawet tego nie znalazlem. Dzieki.

    Pozdrowienia
    Tornad