  • Data: 2015-01-29 18:03:06
    Temat: Re: Chinski scalak SGM 8592
    Od: Tornad <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, January 28, 2015 at 3:54:13 PM UTC-5, dr Schultz i koń Fritz wrote:
    > Skąd wiesz że akurat ten dalmierz działa na zasadzie zliczania impulsów
    > a nie np. porównania fazy?
    > Tu napisali, że metody są różne:
    > http://pe2bz.philpem.me.uk/Lights/-%20Laser/Info-999
    -LaserCourse/C00-M06-LaserDistanceMeasurement/module
    6.htm

    Dzieki za odpowiedz i sugestie, ze uklad moze dzialac na zasadzie innej niz
    sobie zalozylem.
    Na jednym z wyjsc odbiornika pojawiaja sie paczki sygalow wcz. To koplikuje
    uklad w stopniu przerastajacym moje mozliwosci jego rozgryzienia. Innymi slowy
    poddaje sie.
    Ale nie do konca. Postanowilem zajac sie analogicznym ukladem tyle, ze na
    poziomie ultradzwiekow.
    Oto uklad, ktory mnie zainteresowal i ktorego kilka egzemplarzy po 2 diolary sztuka,
    mam.

    http://www.robot-electronics.co.uk/htm/srf05tech.htm

    Tam dlugosc impulsu wyjsciowego jest funkcja odleglosci. Czyli im ten impuls
    jest dluzszy tym wieksza jest odleglosc do tarczy, od ktorej sygnal sie odbija.

    I tu pytanie. Jak to zrobio aby ten uklad zapetlic. Tzn. koniec tego dlugiego
    impulsa wyjsciowego przeksztalcic tak aby mozna go bylo podlaczyc na wejscie
    (trigger). W ten sposob uklad dzialalby sam caly czas a ja mierzylbym
    generowana przez niego czestotliwosc.
    Wtedy uzyskalbym generator, ktorego czestotliwosc bedzie funkcja odleglosci.
    I o to mi chodzi.
    Z tym, ze chcialbym uniknac obrobki tego impulsu wyjsciowego i zapetlania
    ukladu metodami logicznymi.

    Moglbys mi Ty lub Ktos, cos w tej materii "grzebnac"?
    Czy to w ogole jest mozliwe w sensie w miare stabilne, czy sobie od razu dac
    z tym spokoj?

    Pzdr
    Tornad