eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Cheaptuning ma to sens?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2016-04-01 21:25:32
    Temat: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)

    Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?


  • 2. Data: 2016-04-01 21:49:10
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Bolko <s...@g...com> wrote:
    > Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >
    > Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    > I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >

    To chyba będzie zależeć od tego czy zrobisz chiptuning czy cheaptuning :-)


  • 3. Data: 2016-04-01 22:04:23
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

    > Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >
    > Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    > I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?


    Różnica mocy niewielka, pieniądze wydasz. pozwolisz komuś żeby pazury
    wsadzili do samochodu. Tak to widzę.


    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 4. Data: 2016-04-01 23:42:39
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
    > Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >
    > Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    > I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >

    Jeśli też zwiększy się moment obrotowy, to wyraźnie zaoszczędzisz na
    paliwie - o ile tej mocy nie będziesz nazbyt często wykorzystywał.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 5. Data: 2016-04-02 01:00:29
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znajomy kazal sobie zwiekszyc moc w daci. A jak sie cieszyl. Po stu tysiacach silnik
    nadawal sie do huty. I do niej trafil. Taniej wyszlo kupic uzywany niz remontowac. W
    tym drugim juz nie poprawia osiagow. Wychodzi ze najlepszym doradca jest siegniecie
    glebiej do kieszeni.


  • 6. Data: 2016-04-02 06:46:40
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
    > Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >
    > Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    > I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >

    Zależy kto to zrobi i w jakiej kondycji jest silnik.
    Modyfikacja softu to żaden rocket science dla kogoś kto wie co robi i
    zna zasadę działania silnika spalinowego ;)

    Mój obecny 2.0turbo seryjnie wychodzący z mocą 150KM po zmianie turbo,
    wtrysków, wydechu, FMIC i paru pierdół pozostawiając słupek silnika w
    serii od ponad 50kkm jest upalany z mocą 350KM i jakoś nic mu się nie
    dzieje :)


    Wiele silników było produkowanych w różnych wersjach mocowych, zmianie
    ulegał czasami tylko soft, czasami soft i część osprzętu...
    Tak więc jeśli porządny chiptuning zrobi ktoś kto wóz
    zdiagnozuje/naprawi i dobrze wystroi a nie wpierdoli gotowca z internetu
    to będzie jeździć.

    Ale taki chiptuning nie jest cheap ;)
    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 7. Data: 2016-04-02 09:41:09
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.04.2016 o 01:00, Zenek Kapelinder pisze:
    > Znajomy kazal sobie zwiekszyc moc w daci. A jak sie cieszyl. Po stu tysiacach
    silnik nadawal sie do huty. I do niej trafil. Taniej wyszlo kupic uzywany niz
    remontowac. W tym drugim juz nie poprawia osiagow. Wychodzi ze najlepszym doradca
    jest siegniecie glebiej do kieszeni.
    >

    Pierdolisz pan głupoty

    zrobiłem program już w trzecim swoim samochodzie, mam znajomych którzy
    są 'zaczipowani' i nikomu od tego silnik nie padł. A w aucie którego nie
    zaczipowałem musiałem zrobić remont silnika.
    Octavie 2.0 TDI (135->165KM - wtryski nie pozwoliły na więcej)
    czipowałem jak miała ok. 200.000km, bmw e39 (182->232KM - tu jeden
    wtrysk już nie idealny, ale pozostałe ok) na liczniku miało 320.000km
    (myślę że realnie pół miliona), bmw e60 (270->320KM - wtryski nie
    pozwoliły na więcej) przy przebiegu ok. 300.000km
    Nogę mam ciężką i jakby miało coś paść to właśnie w moich samochodach.
    Myślę że to zależy kto ci program robi - bo trzeba to zrobić z głową.
    Możesz kupić program od wieśka który hamowni nawet na oczy nie widział -
    ale ja bym się bał. Mój tuner bierze 1000zł. Ale przed programem
    sprawdza auto. I wiem za co bierze pieniądze - jednym razem robił chyba
    focusa - coś się wysypało przy wgrywaniu i zamiast 4 godzin zajęło mu to
    12h. Wiesiek pewnie by powiedział że ma to w dupie i nie wie co się
    stało, z resztą pewnie miałeś pan zepsute auto zanim tu przyjechałeś.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 8. Data: 2016-04-02 14:59:23
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):

    > W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
    >> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >>
    >> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    >> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >>
    >
    > Jeśli też zwiększy się moment obrotowy

    A to może się nie zwiększyć? :)


  • 9. Data: 2016-04-02 15:01:03
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 1 Apr 2016 12:25:32 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >
    > Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    > I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?

    To jest 10%.
    Jak dla mnie dolna odczuwalna granica.

    W silniku wolnossącym taką różnicę masz jak temperatura powietrza spadnie o
    30C. W silniku turbo z IC nawet trochę mniej (pewnie ze 20C).

    Więc poczujesz mniej-więcej o tyle o ile teraz czujesz że zimą masz
    mocniejsze auto.


  • 10. Data: 2016-04-02 22:24:57
    Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
    >
    >> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
    >>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >>>
    >>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    >>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >>>
    >>
    >> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
    >
    > A to może się nie zwiększyć? :)
    >

    Reguluje się balans moc/moment.
    Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
    bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.

    Kilka lat temu widziałem w Internecie przykładowe charakterystyki zdjęte
    z aut na stronach jakiegoś tunera, ale nie pamiętam firmy.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: