-
21. Data: 2016-04-07 14:31:21
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-04-07 o 13:29, twistedme pisze:
>
> Podłączę się pod temat. Pytałem kiedyś w chipiarni, to mi powiedzieli,
> że nie da rady.
>
> Problem polega na tym, że auto słabo zbiera się na 2. biegu, tzn. jak
> się toczy to we wszystkich autach dawałem 2, gaz i jechał bez problemu,
> a ten zanim dojdzie do 1800 obrotów, to praktycznie nie ciągnie i w
> takiej sytuacji muszę wrzucać 1, co odbywa się z małym oporem (ponoć
> normalne jak auto jedzie) i mnie to strasznie wkurza.
>
> Dałoby się to poprawić przez jakiegoś chipa?
Jaki pojazd, jaki kod silnika?
--
Pozdrawiam.
Adam
-
22. Data: 2016-04-07 14:48:15
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-04-07 o 14:31, Adam pisze:
> W dniu 2016-04-07 o 13:29, twistedme pisze:
>>
>> Podłączę się pod temat. Pytałem kiedyś w chipiarni, to mi powiedzieli,
>> że nie da rady.
>>
>> Problem polega na tym, że auto słabo zbiera się na 2. biegu, tzn. jak
>> się toczy to we wszystkich autach dawałem 2, gaz i jechał bez problemu,
>> a ten zanim dojdzie do 1800 obrotów, to praktycznie nie ciągnie i w
>> takiej sytuacji muszę wrzucać 1, co odbywa się z małym oporem (ponoć
>> normalne jak auto jedzie) i mnie to strasznie wkurza.
>>
>> Dałoby się to poprawić przez jakiegoś chipa?
>
> Jaki pojazd, jaki kod silnika?
>
>
captiva/antara
silnik Z20S albo Z20S1 nie wiem czym się różni.
Wiem, że niby diesel tak ma, ale te którymi jeździłem wcześniej aż
takiej dziury nie miały.
Przypomniało mi się, bo coś tam ostatnio szukałem i na forum Focusa
znalazłem coś takiego:
Pytanie
"Witam kupiłem nowego focusa 1.8 diesel generalnie spoko ale gdy zwolnie
np na skrzyzowaniu i przy wolnej jezdzie wrzuce 2 bieg samochod zdycha.
Przez jakis czas nie chce wejsc na obroty trzyma a pozniej gdy jest
blisko 2 tys idzie dobrze.
Jest to klopotliwe gdy za skretem jest gorka gaz do dechy i zero reakcji
jedyne rozwiazanie to 1 bieg rozkrecic i pozniej 2'ka.
Co moze byc przyczyna chce jechac do ASO ale boje sie bajek o
charakterystyce pracy silnika."
jedna z odpowiedzi:
" Ja zrobiłem chiptuning i nie mam takich problemów,zwiększono mi moc
oraz moment obrotowy,ale co najważniejsze zwiększono ich użyteczny
zakres.Teraz samochód już mi ciągnie od samego dołu,przy 1000obr.
jest130Nm ,przy 1250obr. odpowiednio 160Nm ,przy 1500obr.mam już moment
o wartości 210Nm,przy 1750obr.280Nm,przy 2370obr.385Nm,przy
3500obr.280Nm,a przy 4000obr.260Nm.Średni moment obrotowy wynosi
280Nm.Zasuwa jak wściekły,przeróbka w v-tech. "
-
23. Data: 2016-04-07 17:55:28
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 07.04.2016 o 13:29, twistedme pisze:
>>
> Podłączę się pod temat.
Zacznij od cięcia cytatów.