    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chcą nas w dupę j.... :/
    Date: Wed, 29 Jan 2014 09:37:28 +0100
    <lc5t9h$mc7$1@news.task.gda.pl> <tizhbzfriwzu$.dlg@myjk.org>
    <lc67h0$mi9$1@node1.news.atman.pl>
    <52e6a3f1$0$2150$65785112@news.neostrada.pl> <lc6g4h$e4s$1@dont-email.me>
    <52e6c6d2$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <twflv4w567p4$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <i...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>

    W dniu 29.01.2014 07:56, Myjk pisze:
    > Ja podałem min. 3500 próbek i żadnej pomyłki.Wg Ciebie i anacrona (i
    > jeszcze paru innych) FR strzelają na potęgę złe pomiary, tylko jakoś mnie
    > się nie zdarzyło.

    Ja nigdy nie zaszłem w ciążę, to znaczy, że takowe nie istnieją? :D

    > I tak, biorę pod uwagę, że błędne pomiary się zdarzają.
    > Tylko istotą sprawy jest, że nie należy z tego robić burzy, tylko
    > zwyczajnie wyjaśnić.

    Są dwa problemy, teoretycznie winę należy udowodnić, a każda
    nierozstrzygnięta wątpliwość powinna działać na korzyść obwinionego. Nie
    da się w żaden sposób (pomijając wideorejestratory) poprawności pomiaru.
    Pomiary dokonywane są niezgodnie z prawem, instrukcją obługi i wbrew
    logice wynikającej z praw fizyki, ale polskich poststalinowskich sądów
    rejonowych nie ma to najmniejszego znaczenia. Dla mnie FR może stać co
    100m, ale niech to będzie miejsce do tego się nadające, FR poprawnie
    ustawiony i niech robi 2 zdjęcia w serii (każdy FR to potrafi)
    http://damskomesko.pl/2013/06/jedno-zdjecie-to-za-ma
    lo/.

    > Natomiast linię obrony, bo wilgotność była za duża, uznaję za zwyczajne lamerstwo,
    > wręcz ciulerstwo, tylko dlatego że ktoś zna dokładnie zasadę działania
    > urządzenia i warunki w jakich musi pracować, zna dokładnie prawo,
    > to uniknie mandatu łapiąc się kruczków.

    A Ty do mnie pijesz, czy ogólnie? Bo jeśli do mnie, to zapoznaj się
    najpierw z aktami sprawy, zarzutów wobec pomiaru było kilka, przypomnę:

    - urządzenie Iskra-1 nie zostało przebadane na odporność na zakłócenia
    pola elektromagnetycznego do ZT. Sam producent podaje, że jego odporność
    to jedyne 3V/m, podczas gdy według naszego prawa powinno to być w tym
    zakresie 10V/m. Sam producent podaje, że nie powinno się dokonywać
    pomiarów w sąsiedztwie np. linii energetycznych.

    - urządzenie Iskra-1 nie zostało przebadane poprawnie do ZT w komorze
    klimatycznej. Polskie prawo (jak i to EU) wymaga, aby urządzenie
    pracowało poprawnie minimum w zakresie do 95% wilgotności względnej
    powietrza, sam producent podaje, że tą wartością jest 85%, a w Polsce
    zostało przebadane przy o wiele niższej. Mało tego, sam producent
    podaje, że miernik nie został zabezpieczony / nie jest odporny na
    kondensacje wilgoci.

    - urządzenie Iskra-1 nie daje możliwości jednoznacznej identyfikacji
    pojazdu, któremu prędkość zmierzyła. Może ono zmierzyć prędkość
    pierwszego, najszybszego lub największego w swoim zasięgu. Problem
    polega jednak na tym, że policjant nie wie, którego prędkość zmierzył,
    nawet jeśli widzi tylko jeden pojazd.

    - ZT dla Iskry-1 zostało wydane na podstawie dokumentu wydanego dla
    Iskry-Video

    To te najważniejsze, było jeszcze klika innych pomniejszych. Sąd
    okręgowy uznał, że skoro pomiar został wykonany przy wilgotności
    względnej powietrza poza jakimkolwiek zakresem warunków dopuszczonych
    dla tego urządzenia to nie ma sensu się zastanawiać nad resztą...

    --
    anacron
    aba/