  • 1. Data: 2010-11-16 13:25:19
    Temat: Chłodnica wspomagania - ominąć?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Temat już poruszałem ale teraz mam dylemat.

    Pacjent: Primera P10 ma deczko cieknącą chłodnicę wspomagania - korozja rurki.
    Chciałem wymienić - a mechanik mówi, że należy ją po prostu ominąć,
    że "mnóstwo aut tak jeździ". Drugi fachman wyraża podobną opinię...
    I teraz: faktycznie można puścić olej prosto do zbiorniczka bez większego ryzyka?
    Przerabiał to ktoś praktycznie?

    Ja podejrzewam, że im się po prostu nie chce w tym babrać, jako że niby głupstwo,
    ale u mnie ta rurka jest długa i idzie gdzieś pod osprzętem wzdłuż całego boku,
    trzeba by do wymiany sporo podemontować.

  • 2. Data: 2010-11-16 15:01:42
    Temat: Re: Chłodnica wspomagania - ominąć?
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ja bym wymienił, nawet samemu, co to za problem dwie obejmy odkręcić,
    tyle że pewnie od spodu jest dostęp.

  • 3. Data: 2010-11-16 15:12:20
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-16 15:01, Nex@pl pisze:
    > Ja bym wymienił, nawet samemu, co to za problem dwie obejmy odkręcić, tyle że
    pewnie od spodu jest dostęp.

    Do wymiany trzeba by wymontować chłodnicę wody a być może i klimy, reflektor, jakieś
    wiązki, pompę ABS-u, skrzynkę bezpieczników... i pewnie jeszcze coś. Po prostu to
    jest
    pierwszy element przytwierdzony do boku komory silnika, a cała reszta ponakładana na
    niego...

  • 4. Data: 2010-11-16 16:06:48
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Aha... no cóż, ja w Mercedesie mam przed chłodnicą wody :)

  • 5. Data: 2010-11-16 17:03:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-16 16:06, Nex@pl pisze:
    > Aha... no cóż, ja w Mercedesie mam przed chłodnicą wody :)

    Moja też jest częściowo przed chłodnicą wody - tzn. te 30% długości,
    które tam wystaje. Wiem że w innych samochodach przewód jest dzielony
    i można zmienić tylko tę część... ale niestety nie u mnie.

  • 6. Data: 2010-11-16 19:05:59
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    > Moja też jest częściowo przed chłodnicą wody - tzn. te 30% długości,
    > które tam wystaje. Wiem że w innych samochodach przewód jest dzielony
    > i można zmienić tylko tę część... ale niestety nie u mnie.

    Pogratulować japończykom, ale nie mogę aż uwierzyć, że trzeba aż tyle
    elementów wymienić... spytałbym się w aso czy by nie wymienili i ile za
    to wezmą, czasem można się zdziwić.

  • 7. Data: 2010-11-16 20:08:16
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Witkowski"

> [...]
    > że "mnóstwo aut tak jeździ". Drugi fachman wyraża podobną opinię...
    > I teraz: faktycznie można puścić olej prosto do zbiorniczka bez

    Kurcze, mam wrażenie, że gdzieś coś kiedyś usłyszałem, że ta chłodnica
    uczestniczy również w procesie dozowania siły wspomagania - ale traktuj
    to jako niesprawdzoną wiadomość.

  • 8. Data: 2010-11-16 20:35:27
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Jakub Witkowski pisze tak:

    > Do wymiany trzeba by wymontować chłodnicę wody a być może i klimy,
    > reflektor, jakieś wiązki, pompę ABS-u,

    To ja bym nieruszał tylko pominął, dał dłuższy wąż albo zwiniętą rurkę
    miedzianą tam gdzie wygodnie przykrecić.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 9. Data: 2010-11-16 23:22:53
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Kurcze, mam wrażenie, że gdzieś coś kiedyś usłyszałem, że ta chłodnica
    > uczestniczy również w procesie dozowania siły wspomagania - ale traktuj to
    > jako niesprawdzoną wiadomość.

    No... bo ona rozciaga sie i kurczy, przy wiekszym zapotrzebowaniu na
    cisnienie kurczy sie. Generalnie telepatycznie czai czy kierownik chce
    skrecic...

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-11-17 02:48:13
    Temat: Re: Ch&#179;odnica wspomagania - omin&#177;&#230;?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Chcia&#179;em wymieni&#230; - a mechanik mówi, &#191;e nale&#191;y j&#177; po
    prostu omin&#177;&#230;,
    > &#191;e "mnóstwo aut tak je&#188;dzi". Drugi fachman wyra&#191;a podobn&#177;
    opini&#234;...
    > I teraz: faktycznie mo&#191;na pu&#182;ci&#230; olej prosto do zbiorniczka bez
    wi&#234;kszego ryzyka?
    > Przerabia&#179; to kto&#182; praktycznie?
    >
    > Ja podejrzewam, &#191;e im si&#234; po prostu nie chce w tym babra&#230;, jako
    &#191;e niby g&#179;upstwo,
    > ale u mnie ta rurka jest d&#179;uga i idzie gdzie&#182; pod osprz&#234;tem
    wzd&#179;u&#191; ca&#179;ego boku,
    > trzeba by do wymiany sporo podemontowa&#230;.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog&#177; by&#230; niepowa&#191;ne,
    >    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada&#230; w cz&#234;&#182;ci
    > gts /kropka/ pl    |  lub ca&#179;o&#182;ci pogl&#177;dom ich Autora.
    Nie ładnie odpowiadać pytaniem na pytanie. Ale czasami trzeba. Odpowiedz mi cze
    według Ciebie Japoński inżynier projektujący dla dużego japońskiego koncernu
    motoryzacyjne jest głupszy od polskich mechaników, że dołożył taki element w
    samochodzie. Czy też wiedział co robi. A teraz odpowiedź na Twoje pytanie. W
    zasadzie to chyba nie muszę odpowiadać?