  • Data: 2013-01-05 22:45:46
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 10:48:37 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Cześć,
    >

    > Znalazłem coś takiego:
    >

    > http://www.youtube.com/watch?v=2wJvQ_Uipgw
    >
    > http://www.packjack.ca/
    >

    > I postanowiłem sobie zrobić.
    >

    > Kupiłem ceowniki aluminiowe (3mm grubość ścianki) 50x25mm i 70x25mm (nie
    >
    > było dwóch różniących się o 10mm, musiałem kupić 50 i 70). Kupiłem też
    >
    > śrubę 10mm (jakąś zwykłą, nie pamiętam jakiej klasy wytrzymałości, chyba
    >
    > 5.6) i podkładki - dam po trzy z każdej strony między ceownikami. Tak to
    >
    > widzę:
    >

    > http://25.media.tumblr.com/120f5702b97ef1e14c6d83597
    884de95/tumblr_mg3hpzDbPi1ryi3j6o1_1280.jpg

    > Krótszy link: http://u.42.pl/2Jsy
    >

    > Jakie to obciążenie może wytrzymać? Motocykl waży 260 kg, ale nie wiem ile
    >
    > z tego przypadnie na tą konstrukcję - środek ciężkości jest nisko i bliżej
    >
    > przodu (Suzuki Hayabusa).
    >

    > --
    >
    > Gof
    >
    > http://www.chmurka.net/

    Szkoda że przed wydaniem pieniędzy nie spytałeś. Do czegoś takiego z dużym zapasem
    wystarczy stalowy ceownik o grubości ścianki 1,5mm i rozmiarze 20 i 25. Za ośkę pręt
    fi 6 byłby akurat. Nita stalowego fi6 byś przewlekł przez dziury i rozklepał żeby nie
    wypadł, też by było dobrze. Lżejsze by było, prawie kieszonkowe. A tak przy okazji.
    Do czego służy taka podstawka?