-
Data: 2019-07-23 11:45:20
Temat: Re: Ceny serwisu
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 21.07.2019 o 14:05, Cavallino pisze:
> W dniu 21-07-2019 o 14:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> W dniu .07.2019 o 13:43 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
>>
>>
>>>> Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię tego
>>>> często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to
>>>> zajmie i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy
>>>> części do tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty
>>>> podnośnik (zablokowane stanowisko) itp.
>>>> Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą
>>>> o cenie.
>>>
>>> Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
>>> Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
>>> próba oszustwa.
jeżeli nie poinformujesz wcześniej klienta o cenie to tak.a tak niby co-
masz obdzwonić 10 warsztatów i powiedzieć klientowi: znalazłem najniższą
cenę 100zł, u mnie to kosztuje 250zł? bo jeśli pierwszy raz robisz to
sprzęgło to byłbyś głupi gdybyś nie doliczył górki na niespodziewajki
(chyba że nie masz innych robót)
> Naprawdę prezes nie musi i wręcz nie powinien zarabiać miliona zł
> miesięcznie.
niby dlaczego nie?
>
>> To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
>> związku z tym zleceniem.
>
> Jak nie poniesiesz, to mu oddasz?
> Czy jak już złapałeś jelenia, to go ostrzyżesz do cna?
Prowadziłem działalność 12 lat. Na początku byłem najtańszy, bo nie
znalazłbym inaczej klientów. Najtańszy czyli tyle żeby na dzisiaj
wystarczyło, bez żadnych perspektyw na przyszłość. W pewnym momencie
stwierdziłem, że jeśli nie da się zarobić nie pracując w weekendy to
trzeba to rzucić i przestałem pracować w soboty. Dało się, ale ceny już
były wyższe. Dodatkowo klient mógł u mnie liczyć na obsługę po sprzedaży
(w przeciwieństwie do tańszych firm), dlatego nawet jeśli następnym
razem wybrał tańszą ofertę, to i tak do mnie wracał.
Niedawno stwierdziłem że to nie ma sensu i wyjechałem z kraju. Mój
biznes przejął mój pracownik. Na starcie płaci kilkaset zł mniej zusu,
nie zatrudnia nikogo i wychodzi z założenia, że wystarczą mu 3000zł i
już, jak będzie więcej to fajnie, a jak nie będzie nic to pożyczę na
życie. Ja tak nie potrafię, byłem świadomy że mogą przyjść gorsze czasy
i muszę odłożyć pieniądze na wypłaty dla pracowników, na zmianę
samochodu, że należy dążyć do jakiegoś standardu - np. posiadania w
miarę nowej floty czy kupna jak najlepszych narzędzi żeby uprzyjemnić
pracownikom pracę. I w tym momencie moim standardem za tą wymyśloną
usługę jest 250zł, a Zenka który myśli tylko co będzie dzisiaj - 100zł
>
>
>
> Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym
>> modelu kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
>> województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
>> regionie.
>
>
> Nie musisz, bo dobrze wiesz że to 500 zł.
> I jak zaproponujesz 5000, bez informacji że 4500 to twoje widzimisie, to
> go po prostu naciągasz, choćbyś nie wiem jak teorię do tego dorabiał.
>
>> Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
>> procedura/skrypt/program u mnie kosztuje 5k i będzie za tydzień
>> (ponoszę ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile
>> inni za to biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.
dokładnie tak
>
>
>> Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.
>
> Zależy jacy to inni - jak studenci, bez kosztów, to 5k może być realne.
> Jak większość Twojej konkurencji robi to jednak za 500, i 90% Twojej
> ceny to Twój zysk - to tak - jesteś oszust.
powinien za klienta obdzwonić firmy i doradzić najlepszą ofertę. Bo
klient biedny i tylko oszustów widzi
>> A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? -
>> każdy ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna.
>> Jeden ma sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia..
...i jeden będzie tam naprawiał do śmierci, a drugi myśli jak tu zrobić
żeby otworzyć większy warsztat
--
Pozdrawiam
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.19 11:49 ddddddddddddd
- 23.07.19 12:20 ddddddddddddd
- 23.07.19 18:13 Cavallino
- 23.07.19 18:17 Cavallino
- 23.07.19 18:19 Cavallino
- 23.07.19 18:20 Cavallino
- 24.07.19 20:26 ddddddddddddd
- 25.07.19 00:59 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody