eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny serwisu › Re: Ceny serwisu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c136-105.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny serwisu
    Date: Sun, 21 Jul 2019 13:43:12 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <qh1j4d$mo3$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <mnqekw2v2r34$.1vpcs63ujem4p$.dlg@40tude.net>
    <qgnpln$416$2@dont-email.me>
    <18j73ifagh4q9.1mrey27x7krg9$.dlg@40tude.net>
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <qh1ell$kq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: c136-105.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 21 Jul 2019 11:43:09 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c136-105.icpnet.pl:85.221.136.105";
    logging-data="23299";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    X-Antivirus: Avast (VPS 190721-0, 21.07.2019), Outbound message
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660254
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21-07-2019 o 13:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .07.2019 o 12:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >
    >
    >> Nie tylko.
    >> Klient może nie wiedzieć ile kosztuje taka usługa.
    >> Nie wszystko jest tak oczywiste jak wymiana żarówki.
    >> Podanie mu ceny zawyżonej 10 krotnie, z nadzieją że z braku wiedzy ją
    >> łyknie, to takie samo oszustwo jak podanie mu tak zawyżonej ceny po
    >> usłudze.
    >
    > Celowo spłycasz problem i dochodzisz do absurdalnych wniosków.

    Nie - przedstawiam problem taki jaki jest, większość ludzi nawet nie ma
    świadomości, ze to co robi jest karalne.

    > W warsztatach tak jak i wszędzie panuje specjalizacja. Np. robię
    > franzuzy i to w dodatku tylko eksploatacja. A tu przychodzi klient z VV
    > i mówi wymień mi pan sprzęgło. Sprzęgła w tym silniku zrobiłem w życiu
    > ze 3 szt. - ale klient jest pod bramką i nalega to mówię mu, że kosztuje
    > to 5k (choć normalnie 500 zł). Wg Ciebie to oszustwo


    Jeśli nie wspomniałeś mu, ze normalna cena to 500 zł, to tak - to jest
    próba naciągnięcia, nie mająca z uczciwości nic wspólnego.


    >, wg mnie uczciwość
    > w prowadzeniu biznesu.


    Będzie wtedy, gdy klientowi powiesz to co teraz mówisz.
    Jak podasz mu gołą cenę, to będzie to próba naciągnięcia.

    >Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie,
    > ponieważ: nie robię tego często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów
    > (nie wiem ile mi to zajmie i jakie napotkam niespodzianki), nie mam
    > sprawnego dostawcy części do tego modelu - nie wiem przez to ile będę
    > miał zajęty podnośnik (zablokowane stanowisko) itp.
    > Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
    > cenie.

    Nie o cenie, tylko o 90% dopłacie w niej zawartej.
    Zatajenie, że doliczasz sobie 10 razy tyle, bo coś tam - tak to jest
    próba oszustwa.

    >

    > To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można
    > do wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło
    > za 100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem.

    O ile informuje klientów, że bierze 100 + 100 za swoją indolencję w temacie.
    Jak klient może podjąć świadomą decyzję, to oszustwa nie ma.

    Jak mechanik (albo ktokolwiek inny, nie zamykam się do tematu
    motoryzacji) zachowa dla siebie tą wiadomość - to jest jasna informacja,
    że szuka jelenia i próbuje go naciągnąć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: