  • Data: 2014-10-13 13:07:00
    Temat: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Stopy procentowe to w powojennej historii Polski były w PRL. Kredyty
    >dla młodych małżeństw to chyba wcale nie były oprocentowane.

    Ale to taka promocja.

    >Z domkami to raczej albo moda albo jakiś wymóg administracyjny.
    >Wtedy dużo domków było budowanych w ramach budownictwa zakładowego i
    >wszystkie musiały wyglądać jednakowo.

    Az tak duzo to nie.

    >Cale osiedla takich domków powstały.

    Ale byly tez prywatne i tez 110. Tylko ze dzis je handlarze opisuja
    "160".

    >Według mnie nieprawdziwe jest twierdzenie że ludzie mieli tylko na
    >jedzenie i opłaty.

    Ano nie. Z drugiej strony jednak - protesty robotnicze wystepowaly po
    podwyzkach cen miesa.
    Fakt ze jedne w 56 - wtedy ekonomia byla inna, potem 68 i 76.

    >Istniał cały urzędowy sposób zbierania pieniędzy na nowe samochody.

    Przedplaty to dopiero za srodkowego jaruzela.

    >Dla niektórych był to nawet sposób na zarabianie.
    >Ludzie masowo oszczędzali na samochody.
    >A każdy nowy samochód wyprowadzony na giełdę natychmiast znajdował
    >nabywcę za dużo wyższą cenę niż oficjalna.
    >Czyli ludzie mieli pieniądze nie tylko na jedzenie.

    Wez pod uwage ze nieliczni. Rzemieslnicy ukrywajacy dochody (z
    koniecznosci), koniki spod banku, taksowkarze.
    Reszta ... sporo mialo, ale znacznie mniejsze i na samochody po
    gieldowych cenach nie bylo ich stac.

    > Inna sprawa że wpierdalali wtedy na maksa.

    Jedzenie ? Chyba wodke i papierosy ...

    J.