  • 21. Data: 2011-03-18 14:32:02
    Temat: Re: (ot) Re: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Od: t...@p...onet.pl

    Czekałeś na franka po 1.80 zł - 1.50 zł ? .Czy Polska to prawie Szwajcaria ?

    Branża finansowa i różnego rodzaju
    doradcy z nią powiązani to elita przekrętów i manipulacji. Kapitał dzięki
    globalizacji bez problemu dziś jest tutaj jutro tam .A koszty ponoszą szaraczki
    nie mający pojęcia w co wchodzą dodatkowo manipulowane przez tzw doradców .
    Opcje walutowe w 2008 dla polskich firm - wtedy niezła kasa "wyparowała" z
    polski. Zawodowo nie pracuje w tej branży cenie sobie spokojny sen w nocy :)

  • 22. Data: 2011-03-18 14:36:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > polski. Zawodowo nie pracuje w tej branży cenie sobie spokojny sen w nocy

    Szkoda że zawodowo nie zajmujesz się brakiem odpowiedzi ponad cytatami.

  • 23. Data: 2011-03-18 14:37:21
    Od: t...@p...onet.pl

    Zapomniałem dodać :
    Kredyt w obcej walucie jest opłacalny tylko wtedy kiedy kurs tej waluty jest
    wysoki jak np teraz franka ale akurat "dziwnym zbiegiem okoliczności"
    teraz taki kredyt może dostać osoba o dochodach ponad śrdnia krajową lub z
    dobrym zabezpieczeniem.

  • 24. Data: 2011-03-18 14:59:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 14:32:02 +0100, t...@p...onet.pl wrote:
    >Opcje walutowe w 2008 dla polskich firm - wtedy niezła kasa "wyparowała" z
    >polski. Zawodowo nie pracuje w tej branży cenie sobie spokojny sen w nocy :)

    Wyparowala z Polski ? Czy tylko przeszla z polskich przedsiebiorstw do
    polskich bankow ?

    Oczywiscie "polskich" bez wchodzenia w szczegoly akcjonariatu.

    J.

  • 25. Data: 2011-03-18 17:34:24
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał

    > Ale przewalutował z CHF na PLN ?

    Nie namisałem. Odwrotnie, ze złotówek na CHF.

    ZK

  • 26. Data: 2011-03-18 17:58:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 17:34:24 +0100, Hektor wrote:
    >Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał

    >Nie namisałem. Odwrotnie, ze złotówek na CHF.

    Zalezy kiedy to bylo ... ale mogl zobaczyc ile go rabia na zlotowkach,
    a frank ciagle spadal i spadal i nic nie wskazywalo ze od jutra skoczy
    w gore ..

    J.

  • 27. Data: 2011-03-18 21:08:14
    Temat: Re: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > przy 10% to IMO nawet nie jest ryzyko :-)
    > Za to spodziewany i szybki zysk z ustalenia w ten sposob innej ceny
    > gieldowej moze sie zwrocic z nawiazka.

    Limity "tradingu arbitrazowego" nie sa ustanawiane wg. "IMO" tylko wedlug
    apetytu na ryzyko danej firmy.

    > Po prostu - jesli gielda obejmuje niewielki % obrotow ropa (czy innym
    > towarem) to jest ona podatna na manipulacje.

    Wrecz przeciwnie, czesto wielkosc ryneku w instrumentach pochodnych
    przewyzsza wielkosc rynku fizycznego.

    > Nie bardzo rozumiem - dlaczego nie ?

    Dlatego ze poza zabezpieczeniem przed niekorzystnymi zmianami cen niesie tez
    ze soba zwiekszone ryzyko strat.

    > Tylko trzeba go stosowac z umiarem, bo w wiekszej ilosci to nie jest
    > hedging, tylko spekulacja.

    Troche to metne. Co rozumiesz przez "stosowanie z umiarem"? Przeciez nie ma
    uniwersalej zasady, limity sa inne dla kazdej firmy. Ten "umiar" jest
    ustalany przez udzialowcow firmy.

    > Jak mozna na czyms zarobic to nie dziwne ze jest wielki rynek.
    > Ale ciekawi mnie kto na tym traci :-)

    Ciekawe, dlaczego uwazasz ze ktos musi tracic? Kapital inwestycyjny ma
    dostep do produktu dajecego zysk i przy okazji tworzy plynny rynek,
    producent ma dostep do zabezpieczenia przeplywow finansowych wiec zyskuje na
    lepszych kredytyach i ich ubezpieczeniu i plynnosci finansowej. To,ze dla
    ktorejs strony kontraktu wynik z instrumentow finansowych nie jest
    pozytywny, nie oznacza ze w ogolnym rozrachunku stracila ona korzystajac z
    tych intrumentow.

    > Tylko zobacz jeszcze kto te kontrakty wystawil - elektrownie, sieci ..
    > czy banki lub fundusze inwestycyjne.

    I jedni i drudzy.

    > Nie, to jest zabezpieczenie sobie zbytu, a do pewnego stopnia nawet i
    > zysku. I masz racje - banki to lubia.

    Jakiego zbytu? Mam wrazenie ze mylisz rynek fizyczny z rynikiem finansowym.
    Przeciez jesli kupujesz/sprzedajesz instrumenty pochodne to w 99% nie
    dostarczasz fizycznie surowca tylko rozliczasz P&L wg. ceny tego
    surowca.Wiec to wcale nie jest takie czarno-biale jak usilujesz to
    przedstawiac. Przeciez ta kopalnia sprzedajac kontrakt na 2012 tez zaklada
    jakas cene tego wegla w 2012, a wiec liczy na zysk.

    > W sensie - odkupic wlasny kontrakt lub kupic inny przeciwny ?
    > to sie zgodze - ledwie "zahacza".

    Zalezy. Sa firmy ktore tego nie dopuszczaja bo to juz podchodzi wg. nich po
    arbitraz.

    > Spekulacja to bedzie jak sprzedasz kontrakty na wiecej niz mozesz
    > wyprodukowac, z zalozeniem ze je potem odkupisz :-)

    To Twoja definicja. Niekoniecznie przyjeta przez wszystkich:
    http://www.investopedia.com/terms/s/speculation.asp

    > To jest inwestowanie. Spekulacja to jest zagrac na instrumentach
    > pochodnych na znizke/zwyzke, ryzykujac pozniejsza rozmowe z
    > komornikiem :-)

    jesze raz - Twoja definicja. Dla mnie np. wycofywanjie srodkow z akcji ktore
    moim zdaniem spadna to taka sama spekulacja jak kazda inna.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 28. Data: 2011-03-18 21:48:21
    Od: z <z...@g...pl>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > polski. Zawodowo nie pracuje w tej branży cenie sobie spokojny sen w nocy :)

    Ostatnio słyszałem że trafność przewidywania-doradzania polskich
    doradców finansowych osiągnęła magiczne 50%.
    Jest powód do dumy :-)

  • 29. Data: 2011-03-18 22:17:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2011 06:08:14 +1000, Iguan007 wrote:

    >Limity "tradingu arbitrazowego" nie sa ustanawiane wg. "IMO" tylko wedlug
    >apetytu na ryzyko danej firmy.

    Ale jak firma nie zajmuje sie glownie spekulacjami gieldowymi tylko
    jest powaznym producentem i dystrybutorem towaru, to 10% rocznego
    obrotu to w ogole nie jest ryzyko :-)
    Za to moze przyniesc spory zysk w calkiem innych miejscach.

    >Wrecz przeciwnie, czesto wielkosc ryneku w instrumentach pochodnych
    >przewyzsza wielkosc rynku fizycznego.

    OK, nie znam rynku ropy .. ale to w sumie woda na moj mlyn - znaczy
    sie cena gieldowa ma jeszcze mniejszy zwiazek z cena rynkowa :-)

> [...]
    >
    >Troche to metne. Co rozumiesz przez "stosowanie z umiarem"? Przeciez nie ma
    >uniwersalej zasady, limity sa inne dla kazdej firmy. Ten "umiar" jest

    No ale wiesz - jesli kopalnia sprzedala cala swoja spodziewana
    przyszloroczna produkcje wegla, to zyskala satysfakcjonujaca cene, a
    ryzykuje glownie to ze ten wegiel moze bedzie drozszy i zarobi mniej
    niz by mogla.
    Jesli sprzeda dwa razy wiecej, z zalozeniem ze odkupi kontrakty z
    zyskiem to to juz jest czysta spekulacja.

> [...]
    >ktorejs strony kontraktu wynik z instrumentow finansowych nie jest
    >pozytywny, nie oznacza ze w ogolnym rozrachunku stracila ona korzystajac z

    No tak, ale przestalismy juz mowic o czystym hedgingu, a zaczelismy
    handlowac towarem ktorego nie ma. Kupic, sprzedac, kupic - towaru
    rzeczywistego jak nie bylo tak nie ma. Czyli od tej strony mamy bilans
    zerowy. Wiec jesli ktos na tym zarobil prawdziwe pieniadze, to ktos
    inny musial je stracic :-)

> [...]
    >Przeciez jesli kupujesz/sprzedajesz instrumenty pochodne to w 99% nie
    >dostarczasz fizycznie surowca tylko rozliczasz P&L wg. ceny tego

    No ale dales za przyklad kopalnie, ktora z reguly jednak ma fizycznie
    wegiel do sprzedania :-)

    >Wiec to wcale nie jest takie czarno-biale jak usilujesz to
    >przedstawiac. Przeciez ta kopalnia sprzedajac kontrakt na 2012 tez zaklada
    >jakas cene tego wegla w 2012, a wiec liczy na zysk.

    Z tym ze do osiagniecia zysku to jej wystarczy zeby koszty wlasne do
    tego czasu nie wzrosly nadmiernie. Za to finansujacy ja bank sie
    ucieszy ze ma zagwarantowany zbyt produkcji a nie zakonczy 2012 roku z
    wielkim dlugiem i wielka halda wegla

    >Zalezy. Sa firmy ktore tego nie dopuszczaja bo to juz podchodzi wg. nich po
    >arbitraz.

    Ciagle majac na mysli kopalnie ktora zasadniczo wlasny wegiel
    sprzedaje, to wychodzi na to ze pozbywa sie zobowiazan i zostaje z
    wlasnym weglem, czyli wracamy do punktu wyjscia, wiec wedlug mnie
    "ledwie zahacza". Oczywiscie jakis tam element spekulacji w tym jest,
    mozna zyskac, mozna stracic..

    >To Twoja definicja. Niekoniecznie przyjeta przez wszystkich:
    >http://www.investopedia.com/terms/s/speculation.asp

    Alez przeciez dokladnie to mialem na mysli - podejmujac takie
    dzialanie chcemy zarobic na ruchach cenowych, godzac sie z wiekszym
    ryzykiem.

    >jesze raz - Twoja definicja. Dla mnie np. wycofywanjie srodkow z akcji ktore
    >moim zdaniem spadna to taka sama spekulacja jak kazda inna.

    Przyznaje ci sporo racji, ale nie sprzedac akcji ktore naszym zdaniem
    spadna, a one potem naprawde spadna - to sie nazywa czysta glupota :-)

    Sprzedajac akcje o ktorych myslisz ze spadna ryzykujesz to ze nie
    zarobisz jesli one jednak pojda w gore. Kupujac akcje o ktorych
    myslisz ze pojda w gore - ryzykujesz ze stracisz lub zostaniesz z
    bezwartosciowym papierem. Kupujac je na kredyt lub grajac na
    instrumentach pochodnych ryzykujesz wizyte komornika.
    Wiec co tu jest spekulacja wedle twoich definicji ? :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-03-18 22:58:23
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > obrotu to w ogole nie jest ryzyko :-)
    > Za to moze przyniesc spory zysk w calkiem innych miejscach.

    Wybacz ale to troche wiejska filozofia. Nie za bardzo chce mi sie bawic w
    gdybanie ile % firma moze obracac na gieldzie. Bez znajomosci struktury
    finansowania firmy mozesz sobie tylko gdybac jaki procent mozesz przeznaczyc
    na arbitraz. Wiesz ze wielu chinskich inwestorow nie zainwestuje w firme
    zajmujaca sie tradingiem? Wiesz ze bank moze odmowic pozyczki albo wymagac
    wiekszych odsetek jesli masz specultive trading desk? Wiesz jakich
    dodatkowych nakladow bedzie wymagala obsluga takich operacji? Nie wiesz,
    wymysliles sobie 10%.

    > OK, nie znam rynku ropy .. ale to w sumie woda na moj mlyn - znaczy
    > sie cena gieldowa ma jeszcze mniejszy zwiazek z cena rynkowa :-)

    Nie, ceny np. kontraktow futures sa silnie skorelowane z rynkiem spot. Czyli
    np. cena kontraktu na 2012 pojdzie do gory jesli spot wzrasta.

> [...]
    > niz by mogla.
    > Jesli sprzeda dwa razy wiecej, z zalozeniem ze odkupi kontrakty z
    > zyskiem to to juz jest czysta spekulacja.

    Raczej nie sprzedaje sie 100% produkcji. Okolo 70% to juz duzy hedging i
    ryzykujesz ze w przypadku np. awarii w kopalnii bedziesz wyeksponowany (nie
    wiem czy to poprawne slowo) na ceny rynkowe odwrotnie do naturalnej pozycji.
    Czyli jesli elektrownia sprzeda wiecej niz wytworzy to wzrost cen energii
    przynosi straty.

> [...]
    > rzeczywistego jak nie bylo tak nie ma. Czyli od tej strony mamy bilans
    > zerowy. Wiec jesli ktos na tym zarobil prawdziwe pieniadze, to ktos

    No wlasnie Ci tlumacze ze niekoniecznie. Prosto: jesli kopalnia
    zabezpieczyla urobek i stracila 1% na kontraktach (zyskal inwestor np. bank)
    ale dzieki mniejszemu ryzyku uzyskala lepszy kredyt przynoszacy 1.1% zysku
    to kto stracil?

    > No ale dales za przyklad kopalnie, ktora z reguly jednak ma fizycznie
    > wegiel do sprzedania :-)

    Wybacz ale to duzo do tlumaczenia na tym form. Rynek fizyczny to jedno,
    rynek finansowy to drugie. Handlujacy opcjami na sok pomaranczowy nie ma
    zupelnie nic do czynienia z fizycznym produktem. To tylko
    zabezpiecznie/kontrakt finansowy rozliczany w $.

> [...]
    > tego czasu nie wzrosly nadmiernie. Za to finansujacy ja bank sie
    > ucieszy ze ma zagwarantowany zbyt produkcji a nie zakonczy 2012 roku z

    Jeszcze raz. Kontrakt finansowy wcale nie oznacza ze ta halda wegla zniknie.
    Halda zostanie sprzedana na rynku spot.

> [...]
    > wlasnym weglem, czyli wracamy do punktu wyjscia, wiec wedlug mnie
    > "ledwie zahacza". Oczywiscie jakis tam element spekulacji w tym jest,

    Jak na wszyskim

    > Alez przeciez dokladnie to mialem na mysli - podejmujac takie
    > dzialanie chcemy zarobic na ruchach cenowych, godzac sie z wiekszym
    > ryzykiem.

    No i widzisz - instrumenty pochodne dokladnie pod to podchodza. Ale moga byc
    stosowane w hedgingu. I o to wlasnie chodzi - granica (jesli istnieje) jest
    plynna,.

    > Przyznaje ci sporo racji, ale nie sprzedac akcji ktore naszym zdaniem
    > spadna, a one potem naprawde spadna - to sie nazywa czysta glupota :-)

    Alez oczywiscie. Ale to tez spekulacja.

> [...]
    > instrumentach pochodnych ryzykujesz wizyte komornika.
    > Wiec co tu jest spekulacja wedle twoich definicji ? :-)

    Wszystko co wiaze sie z przewidywaniem zmian rynku i wyciaganiem z tego
    korzysci. Czyli obydwa przyklady ktore podales powyzj to spekulacja.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: