    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Ceny foto odlecia?y w kosmos
    Date: 28 Mar 2012 11:45:31 GMT

    Dnia 28.03.2012 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jednakże FF to wciąż rynek dla profesjonalistów i bogatych amatorów, oni
    > zapłącą każdą cenę.

    Dorabianie filozofii. Skoro entry level się znakomicie sprzedaje w okolicach
    1k5-2k to wypas można spokojnie wstawić za 3k5-4k, a ff za 7k.

    Ile musiałby stać taki 1100d jakby 5dmk3 wszedł na rynek za 4k5? 800zł z kitem?
    To za tyle ciężko używną 450 nabyć.

    > dodajmy do tego że Nikon i Sony mają wspolną produkcję matryc więc nie bedą
    > walczyć ze sobą, podzielili sobei rynek i tyle, Canaon tez na wojne w tym
    > segmencie nie pójdzie, bo to nie dziąła tak ze prpfi naraz żuci nikona i
    > kupi walizę Canonów.
    >
    > Profesjonaliści jak weszli w system to już w nim siedzą i kupują to co lubią
    > i do czego sie przyzwyczaili.

    Ale jaką masz w sumie różnicę w cenie najtańszych FF-ów? Kilka procent, to chyba
    do przełknięcia gdy się kupuje body za ponad 7kzł.
    Ja to widzę raczej tak że ktoś kto wybiera system i kupuje tańsze body - obserwuje
    perspektywy jakie mu przyszłość przyniesie i że może się kiedyś przeniesie na FF i
    w ten sposób tymi wysokimi puszkami się kreuje ten niski rynekj. Jak ktoś ma
    szklarnię
    to w praktyce musi wybierać w systemie - bo na przesiadce straci i to sporo.
    Wiem po sobie bo szklarnie zbieram od analogowych eosów i w sumie źle nie trafiłem,
    co nie znaczy że nie chciałbym taniej - przy czym wchodząc w Nikona dużej różnicy
    finansowo by nie było - jakościowo podejrzewam również, bo obie marki dają tyle
    że nie często się ze wszystkiego korzysta.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".